Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Citymarketing in Amsterdam

een organisatieantropologische studie van het publiek-private samenwerkingsverband op citymarketinggebied in Amsterdam
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
40% korting
nog 1 op voorraad

26,00 15,60

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Citymarketing in Amsterdam
Citymarketing in Amsterdam
Als nieuw
15,60
753800905
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789044127805
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Garant Uitgevers
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina's
237

Waar gaat het over?

Hedendaagse stedelijke beleidsprocessen komen niet alleen meer tot stand door wethouders en ambtenaren. Beleidsbepaling en -uitvoering krijgen in steeds grotere mate te maken met inmenging van derden: het bedrijfsleven, het sociale middenveld en soms ook de lokale bevolking. Citymarketing is zo’n beleidsveld waar zich dit voordoet. Citymarketing is een complex proces dat pas recentelijk is opgekomen en dat zowel in de praktijk als in de (academische) literatuur nog een onontgonnen terrein is. Het wordt hier omschreven als ‘een complex beleidsproces bestaande uit verschillende, met elkaar samenhangende activiteiten gericht op het behouden en aantrekken van specifieke doelgroepen waarbij verscheidene stakeholders met uiteenlopende belangen betrokken zijn.’ Citymarketing is ontstaan als reactie op de toenemende onderlinge concurrentie tussen steden. Ook Amsterdam ziet zich geconfronteerd met een stijgende concurrentie en een onder druk staande concurrentiepositie en startte daarom in 2003 met citymarketing. Dit proefschrift verhaalt over hoe de samenwerking tussen publieke en private partijen in Amsterdam op citymarketinggebied tot stand komt en zich ontwikkelt. Het blikt terug op het verloop van het Amsterdamse citymarketingproces en schetst een vaak ontluisterend beeld: ruzies en trage besluitvorming kenmerkten de samenwerking op citymarketinggebied de afgelopen acht jaar. Angelique Lombarts heeft haar eigen bedrijf AloAconsultancy. Daarnaast is zij lector city marketing en leisure management aan de hogeschool Inholland. Zij onderzoekt en adviseert gemeenten over de aantrekkelijkheid van hun stad.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
70% korting
7,00 2,10
Jaap van Ginneken
De kracht van de zwerm
Tweedehands Als nieuw
12,80
Sergej van Middendorp
Embodying Metaphors in Systems
70% korting
nog 1 op voorraad
28,04 8,41
40% korting
nog 1 op voorraad
15,00 9,00
Angelique Lombarts
Citymarketing in Amsterdam
40% korting
nog 1 op voorraad
26,00 15,60
70% korting
7,00 2,10
Jaap van Ginneken
De kracht van de zwerm
Tweedehands Als nieuw
12,80
Sergej van Middendorp
Embodying Metaphors in Systems
70% korting
nog 1 op voorraad
28,04 8,41
40% korting
nog 1 op voorraad
15,00 9,00
Angelique Lombarts
Citymarketing in Amsterdam
40% korting
nog 1 op voorraad
26,00 15,60