• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Business En Ethiek

Spelregels Voor Ethisch Ondernemen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

11,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Business En Ethiek
Business En Ethiek
Echt gebruikt
11,30
ISBN
9789020965896
Bindwijze
Overigen , Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Lannoo N.V., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
243

Waar gaat het over?

Er is meer dan ooit nood aan ethiek in het bedrijfsleven. De recente crisis in de bankwereld heeft de dringendheid hiervan eens te meer bevestigd. Bedrijfsethiek is echter meer dan een kwestie van loze kreten of van morele verontwaardiging. Het vereist het aanleren van analyse instrumenten en van methode van ethisch argumenteren en dit met betrekking tot zowat alle problemen die in een bedrijfscontext aan de orde zijn: rechten en plichten van aandeelhouders, 'corporate governance', reclame, verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van producten, human resources, milieuzorg enz. Al meer dan 15 jaar biedt Business en ethiek in dit verband een denkkader dat ook uitstekend geschikt is als handboek voor een cursus bedrijfsethiek. In het licht van de praktijk en van nieuwe problemen was een derde geheel herziene uitgave noodzakelijk. In deze nieuwe uitgave werd het eerste hoofdstuk volledig herschreven en gecombineerd met het eerste gedeelte van het vroegere tweede hoofdstuk. Op deze wijze krijgt de lezer een veel duidelijker zicht op de verschillende verschijningsvormen van bedrijfsethiek en op de modellen van ethisch argumenteren. Daarbij wordt de deugdenethiek beter geïntegreerd. In het tweede hoofdstuk ligt de klemtoon op de onderneming als organisatie en de diverse aspecten van de organisatie-ethiek. Het derde en vierde hoofdstuk behandelt de marktethiek in het algemeen en het vierde hoofdstuk de eerlijkheid tegenover handelspartners in het bijzonder. In de volgende hoofdstukken, komen naast een grondig herschreven tekst over het milieu en ethisch investeren alle stakeholders aan bod, alsook de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de onderneming. De belangrijkste innovatie van dit boek is de koppeling aan een website waar bijkomende teksten en casussen kunnen gevonden worden. Dit laat ook toe om beter in te spelen op de actualiteit of om bepaalde problemen grondiger te analyseren.
Lees verder

Recensies

0 recensies
P. van Tongeren
Deugdelijk leven
4=3 actie
7,00
Wieger van Dalen, N.v.t.
Ethiek de basis
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,00
4=3 actie
6,50
J. van Gerwen
Business En Ethiek
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,30
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,50
[{:name=>"I. Devisch"
Zin En Onzin Van De Ethiek
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,50
P. van Tongeren
Deugdelijk leven
4=3 actie
7,00
Wieger van Dalen, N.v.t.
Ethiek de basis
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,00
4=3 actie
6,50
J. van Gerwen
Business En Ethiek
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,30
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,50
[{:name=>"I. Devisch"
Zin En Onzin Van De Ethiek
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,50