• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Agile coaching

Laat organisaties ontdekken hoe ze continu de hoogste waarde kunnen leveren
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789024434299
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Boom
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina’s
176

Waar gaat het over?

Er is een schreeuwend tekort aan échte agile coaches. Dit boek beschrijft welke overtuigingen je helpen om een succesvolle agile coach te worden, zonder jezelf uit het oog te verliezen. Ook al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Niet iedereen die zichzelf een agile coach noemt, is ook daadwerkelijk in staat om het verschil te maken. De meesten hebben de klok wel horen luiden maar juist nu is het zaak dat we ook weten waar de klepel hangt. Waar veel boeken het houden bij theorie, methodes en processen, beschrijft dit boek agile coaching vanuit een mentaal raamwerk. Doorslaggevend voor een succesvolle agile coach is namelijk zijn of haar eigen mentale model. Alleen op die manier kun je als agile coach echt het verschil maken. Een succesvolle agile coach kijkt naar de organisatie als een systeem en neemt hierin de rol van systeemontwikkelaar op zich. Hij faciliteert een organisch proces waarmee oude patronen worden doorbroken waardoor de agile organisatie ontstaat. Deze systeembenadering heeft als uitgangspunt het mentale model en de zingeving van de mensen die onderdeel uitmaken van het systeem. Dit boek wil jou niet veranderen of voorschrijven wat je wel of niet moet doen. Het beschrijft hoe je juist door jezelf te blijven een succesvolle agile coach kunt worden. Adrie Dolman is Master of Science in Management en Organisatie. Hij heeft een achtergrond in databasemarketing en was een van de eerste business agility coaches in Nederland. Hij is agile coach, mentor en trainer voor managementteams in grotere organisaties. In 2016 verscheen zijn boek Agile marketing dat in Nederland werd genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs en in België voor Marketingboek van het jaar.
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
11,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,50
4=3 actie
4,75
4=3 actie
5,45
4=3 actie
11,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,50
4=3 actie
4,75
4=3 actie
5,45