• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

10 mindframes om leren zichtbaar te maken

Denkkaders voor goede leraren en docenten
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789461182555
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Bazalt Educatieve Uitgaven
Jaar van uitgifte
2018
Aantal pagina’s
182

Waar gaat het over?

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, is een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen. Samen met Klaus Zierer beschrijft John Hattie de mindframes of denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. Deze praktische gids met vragenlijsten, schema’s, checklists en oefeningen laat voor elke school precies zien hoe de denkkaders kunnen worden toegepast. Voor 10 mindframes om leren zichtbaar te maken bewerkten John Hattie en Klaus Zierer de resultaten uit Hatties indrukwekkende boek Leren zichtbaar maken tot tien denkkaders voor succesvolle leerkrachten en docenten. Voorbeelden zijn: ‘Ik evalueer mijn impact op het leren van mijn leerlingen’ en ‘Ik streef naar een uitdaging voor alle leerlingen, zodat ze niet alleen “hun best doen”’. Elk hoofdstuk begint met zelfreflectievragen over het denkkader (bijvoorbeeld of je er goed in bent, wat je doel is, enzovoort), een korte schets om het denkkader tastbaar te maken en de leerdoelen met betrekking tot het denkkader. Daarna volgt een bespreking van factoren uit Leren zichtbaar maken die het denkkader ondersteunen. Elk hoofdstuk sluit af met voorstellen voor en voorbeelden van handelen, een checklist voor het handelen en oefeningen. 10 mindframes om leren zichtbaar te maken is een zeer praktische gids voor scholen en leerkrachten om de tien denkkaders en het succes van de leerkracht – en dus van de leerling – te maximaliseren. prof. dr. dr.h.c. Paul A. Kirschner universiteitshoogleraar en hoogleraar Onderwijspsychologie (i.h.b. Leren en Cognitie), Open Universiteit
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
14,50
nog 1 op voorraad
12,00
nog 1 op voorraad
14,00
nog 1 op voorraad
26,90
Tijl Koenderink, Roland Louwerse
Is het voor een cijfer?
nog 1 op voorraad
21,75
nog 1 op voorraad
14,50
nog 1 op voorraad
12,00
nog 1 op voorraad
14,00
nog 1 op voorraad
26,90
Tijl Koenderink, Roland Louwerse
Is het voor een cijfer?
nog 1 op voorraad
21,75

Anderen bekeken ook

46,65
Peter Riezebos
Van mavo tot Harvard
9,30
Tom Sherrington, Oliver Caviglioli
Doorloopjes
15,75
Joyce Cooper-Kahn, Margaret Foster
Executieve functies versterken op school
14,04
Todd Whitaker, Madeline Whitaker
Je eerste jaar als leraar
21,45
Anders Ericsson, Robert Pool
Piek
6,45
Martine F. Delfos, Martine Delfos
Luister Je Wel Naar Mij
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad