• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Social media? Social business!

de groei naar sociale volwassenheid
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789023254485
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Jaar van uitgifte
2015
Aantal pagina's
152

Waar gaat het over?

Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies

Social media is één van de belangrijkste recente ontwikkelingen die effect hebben op de bedrijfsvoering. Veel bedrijven zijn inmiddels al actief op social media. Voor de een is het een expliciete strategische keuze, de ander doet het om de boot niet te missen of 'omdat de klant dat van ons vraagt'. Voor de Stichting Management Studies is dit reden geweest om de vraag te stellen wat social media betekent voor bedrijven. Hoe kunnen zij social media toepassen in hun bedrijfsvoering?

Deze studie heeft een pragmatische insteek. We hebben kennis en ervaring opgehaald bij bedrijven. Waar lopen ze tegenaan, wat werkt wel, wat niet. Al die informatie wordt op wetenschappelijke wijze tegen het licht gehouden.

Dit boek beschrijft de groei van bedrijven naar sociale volwassenheid en dat betekent per definitie organisatieverandering. We zien de inzet van social media daarom ook als een innovatieproces en beschrijven dit proces aan de hand van drie fasen: pionieren, getting serious en succes met sociale media. Het biedt vele inzichten om de eigen leercurve te versnellen en risico's te minimaliseren.

Bedrijven hebben vragen variërend van "Moet ik er iets mee?" tot "Kan ik er nu eindelijk eens geld mee verdienen?" Social media? Social business! geeft een onderbouwd antwoord op deze vragen, in welke fase van het proces de organisatie zich ook bevindt. Een must read voor managers die 'iets met social media moeten'!

Over de auteurs
Gerrita van der Veen is partner bij marketingadviesbureau HIGHvalue waar zij verantwoordelijk is voor de 'Connectivity'-trajecten, researchbased programma's waarin de relatie tussen bedrijf en klant centraal staat. Als lector Marketing, Marktonderzoek & Innovatie aan Hogeschool Utrecht houdt zij zich bezig met onderzoek op het terrein van merk en communicatie.

Arne Maas is lector Marketing & Innovation aan de Rotterdam Business School. Hij is daarnaast eigenaar van Ameuse, een bedrijf dat helpt bij het beter verkopen van producten en diensten.

Anne-Marie Delfgaauw is eigenaar van AMD1510 online en social marketing. Gefascineerd door de eindeloze mogelijkheden die digitale media bieden en de verbindende kracht van social media,
adviseert ze bedrijven over de inzet hiervan.

Han Gerrits is partner bij KPMG en hoogleraar aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is verantwoordelijk voor KPMG Innovation Factory dat social software voor innovatie en
kennismanagement maakt. Op de universiteit doceert hij over Internet, innovatie en ondernemerschap.


Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Marketing

50% korting
5,45 2,72
Peter Hinssen
The new normal
Tweedehands Beetje gebruikt
17,00
Charlotte Meindersma
Het Bestsellerboek
Tweedehands Beetje gebruikt
17,00
Charlotte Meindersma
Het Bestsellerboek
Tweedehands Als nieuw
18,04
Tweedehands Als nieuw
11,90
Tweedehands Beetje gebruikt
22,35
50% korting
5,45 2,72
Peter Hinssen
The new normal
Tweedehands Beetje gebruikt
17,00
Charlotte Meindersma
Het Bestsellerboek
Tweedehands Beetje gebruikt
17,00
Charlotte Meindersma
Het Bestsellerboek
Tweedehands Als nieuw
18,04
Tweedehands Als nieuw
11,90
Tweedehands Beetje gebruikt
22,35

Anderen bekeken ook

Paul Stamsnijder
Stakeholdermanagement
18,80
34,00
Rilla Lysens
Content!
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Elja Daae
Super social
Geef me een seintje