• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Lean IT – Theorie en praktijk van Lean in een IT-omgeving

Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789401800150
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Van Haren Publishing
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
1

Waar gaat het over?

Lean IT richt zich op het maximaliseren van waarde voor de klant door het minimaliseren van verspilling, dat wil zeggen: werk dat geen waarde toevoegt. De belangrijkste focus is het bereiken van operational excellence door verbeterde wendbaarheid, kwaliteit van dienstverlening en efficiëntie van processen. Het betekent dat alle medewerkers zich bezighouden met het bouwen van een klant- en waardegeoriënteerde cultuur en dat zij worden betrokken bij de voortdurende verbetering van de dienstverlening, door het optimaliseren van IT-activiteiten en processen ter ondersteuning van de meest bedrijfskritische applicaties en IT-services. Dit boek is onder andere gebaseerd op de bedrijfsbrede toepassing van de negen Lean IT principes, weergegeven in een vijflaagse piramide, zoals beschreven door Bell & Orzen en beschrijft op een heldere en eenduidige wijze: * van Lean naar Lean IT, * de toegevoegde waarde en de toepassing van Lean IT en * de integratie in de bestaande organisatiestructuur. Voor een organisatie heeft dit een grote impact: * Lean IT heeft alles te maken met klantgerichtheid. De klant definieert hierbij wat de belangrijkste waarden zijn; de IT-processen worden ontwikkeld en onderhouden om deze waarden te kunnen leveren. * Lean IT vereist een alomvattende aanpak in lijn met de integrale ketenbenadering, over alle lagen van de organisatie heen, dus zowel binnen als buiten de demandorganisatie maar ook binnen en buiten de supplyorganisatie. * Lean IT is sterk gericht op de organisatiecultuur van de IT-omgeving en op de mensen die daarin werken, onder andere door middel van empowerment van medewerkers om hen permanent te betrekken bij het optimaliseren van processen. Lean IT fungeert daarbij als het kompas om de dagelijkse activiteiten af te stemmen op de gekozen strategieën. De inhoud van dit boek sluit aan op de Lean IT Foundation certificeringen van APMG en EXIN.
Lees verder

Recensies

0 recensies
Winnubst, Frank, Straathof, Bart
Best practice - IT Outsourcing: een introductie
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,35
[{:name=>"A. Shahim", :role=>"B01"}]
KRACHT VAN DE VERNIEUWING
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
Wouter Tengeler
Succes met Scrum!
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,75
Remko van der Pols, Rene Slenders
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
4=3 actie
nog 1 op voorraad
30,15
Roel Croes, Croes, Roel
Duurzame ICT
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,85
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,25
Winnubst, Frank, Straathof, Bart
Best practice - IT Outsourcing: een introductie
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,35
[{:name=>"A. Shahim", :role=>"B01"}]
KRACHT VAN DE VERNIEUWING
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
Wouter Tengeler
Succes met Scrum!
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,75
Remko van der Pols, Rene Slenders
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
4=3 actie
nog 1 op voorraad
30,15
Roel Croes, Croes, Roel
Duurzame ICT
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,85
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,25

Anderen bekeken ook