Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De organisatie van zorg 3 - Zorg in perspectief van de cliënt (deel 1)

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789088509162
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Swp, Uitgeverij B.V.
Jaar van uitgifte
2019
Aantal pagina’s
144

Waar gaat het over?

Ons zorgstelsel is voortdurend in beweging. Dit hangt samen met de veranderende rollen van de actoren in deze sector: de overheid, zorgverzekeraars, zorgaanbieders en consumenten. Ook ons medisch inzicht blijft zich ontwikkelen. Zo kunnen we steeds meer ziekten voorkomen en genezen. Onze levensverwachting neemt spectaculair toe, evenals de kwaliteit van leven. Het succes bijt zichzelf in de staart: de stijgende levensverwachting leidt tot een sterke toename van ouderdomsproblemen. Hierdoor neemt de zorgvraag juist toe. Blijven ook de zorgkosten stijgen, dan komen belangrijke maatschappelijke waarden als toegankelijkheid, betaalbaarheid en solidariteit onder druk te staan. De auteurs tonen aan dat ons huidige zorgstelsel onvoldoende is toegerust om te beantwoorden aan de trends die zij signaleren op het gebied van demografie, epidemiologie, macro-economie, wetenschap, technologie en het individu. Zo verandert de rol van de consument snel, nu mensen met behulp van nieuwe technologie steeds meer zelf de regie nemen: de consument wordt deels producent van zijn eigen zorg oftewel ‘prosument’. De auteurs introduceren mevrouw Janssen uit Emmen om de menselijke maat van het zorgstelsel niet uit het oog te verliezen. Haar casus loopt als een rode draad door het betoog om te laten zien welke gevolgen veranderingen hebben voor het individu. De ontwikkelingen komen in drie verschillende essays aan de orde. Samen vormen zij één geheel dat beter inzicht geeft in het zorgstelsel. In combinatie met de aanbevelingen van de auteurs, die onder meer pleiten voor één overkoepelende zorgwet, kwaliteitswetgeving en een nieuw bekostigingssysteem, zijn wij beter voorbereid op de toekomst. Essay I van Zorg in perspectief van de cliënt schetst trends en ontwikkelingen van de gezondheidsmarkt. De auteurs laten zien dat het tijdperk van verandering plaatsmaakt voor een verandering van tijdperk: het ziekenhuislandschap wordt een zorglandschap waarin de cliënt aan het stuur zit. Solidariteit, toegankelijkheid en nieuwe technologie staan daarbij centraal.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
nog 1 op voorraad
12,30
40% korting
nog 1 op voorraad
13,90
M.I. Harrison
Organisatiediagnose
40% korting
6,50
40% korting
5,00
J. Versteegen, R.M. Rijkens
Managen van onzekerheden
40% korting
nog 1 op voorraad
18,25
nog 1 op voorraad
12,30
40% korting
nog 1 op voorraad
13,90
M.I. Harrison
Organisatiediagnose
40% korting
6,50
40% korting
5,00
J. Versteegen, R.M. Rijkens
Managen van onzekerheden
40% korting
nog 1 op voorraad
18,25

Anderen bekeken ook

T. van Dorsten
Zorg als bedrijf
14,65
Michael E. Porter
Competitive Strategy
13,95
Philip J. Idenburg
Diagnose 2025
20,25
Melisa Verheijen
Onbeperkt Moustafa
10,30
Philip J. Idenburg, Michel van Schaik
Diagnose zorginnovatie; de essentie
sorry, niet op voorraad