Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De kloof tussen weten en doen

Hoe slimme ondernemingen kennis in actie vertalen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789055942589
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Scriptum Books
Jaar van uitgifte
2002
Aantal pagina's
225

Waar gaat het over?

De zogenaamde kennisvoorsprong is een misvatting. Zelfs als ondernemingen enorme hoeveelheden geld in opleidingsprogramma's, consultants en managementtrainingen investeren. Niet dat kennis niet belangrijk is. De meeste organisaties weten echter dezelfde dingen - of kunnen die weten. Bovendien praten veel bedrijven wel over het belang van leren, kennismanagement en kenniskapitaal, maar ze zetten vaak de cruciale volgende stap niet - kennis in actie vertalen. 'De kloof tussen weten en doen' gaat over de paradox van ondernemingen die te veel weten en te weinig doen en de auteurs laten zien hoe sommige bedrijven kennis wel succesvol omzetten in actie. Jeffrey Pfeffer en Robert Sutton verklaren het ontstaan van de kloof tussen weten en doen en geven aan hoe deze kloof overbrugd kan worden. Hun boodschap is helder: Bedrijven die kennis in actie omzetten vermijden de valkuil van enkel en alleen slim praten. Managers moeten plannen, analyses, presentaties en vergaderingen niet zien als alternatief voor actie, maar deze gebruiken om tot daden te komen. Ondernemingen die ook echt iets doen met hun kennis verdrijven ook angst, maken een eind aan interne concurrentie, meten wat er toe doet, en bevorderen leiders die het werk van de mensen in hun bedrijven begrijpen. De auteurs laten met talrijke voorbeelden zien hoe sommige ondernemingen de kloof tussen weten en doen overbruggen, terwijl andere ondernemingen het proberen maar er niet in slagen, en weer andere het probleem weten te omzeilen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
40% korting
nog 1 op voorraad
11,00 6,60
René Grotens
Kwetsbaar in Balans
40% korting
nog 1 op voorraad
18,40 11,04
Dominique Haijtema
Leiderschap is een keuze
nog 1 op voorraad
9,50
nog 1 op voorraad
15,20
F. Krautwurst
Afgedwongen toeval
nog 1 op voorraad
5,45
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
40% korting
nog 1 op voorraad
11,00 6,60
René Grotens
Kwetsbaar in Balans
40% korting
nog 1 op voorraad
18,40 11,04
Dominique Haijtema
Leiderschap is een keuze
nog 1 op voorraad
9,50
nog 1 op voorraad
15,20
F. Krautwurst
Afgedwongen toeval
nog 1 op voorraad
5,45

Anderen bekeken ook