• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw

Prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789077529058
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Expertisecentrum Nederlands
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina’s
272

Waar gaat het over?

Prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag Helder en praktisch boek voor leerkrachten groep 1-3 Tips voor een stimulerende schrijf- en leesomgeving Schrijfgedrag op een hoger niveau brengen Uitdagende taalactiviteiten voor veel lees- en schrijfplezier Geeft invulling aan tussendoelen beginnende geletterdheid Taal stimuleren in de onderbouw Kinderen die opgroeien in een huis met veel boeken en schrijfmateriaal en die regelmatig worden voorgelezen, ontwikkelen al vroeg belangstelling voor geschreven taal. Voor kinderen die thuis weinig van deze ´lees- en schrijfervaringen´ opdoen, is het belangrijk dat ze op school al vroeg op een speelse manier met geschreven taal in aanraking komen. Dit boek biedt leerkrachten van groep 1-3 concrete voorbeelden van stimulerende lees- en schrijfactiviteiten. Uitdagende taalactiviteiten en interactieve leessituaties In het boek staan veel voorbeelden beschreven die duidelijk maken hoe je interactieve leessituaties kunt creëren, bijvoorbeeld rond prentenboeken en verhalen, en voor het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag. Bij elke activiteit zijn heldere doelen aangegeven en is een beschrijving in stappen opgenomen. Het is een praktisch boek dat leerkrachten stimuleert om door de dag heen met de kinderen gesprekjes te voeren over geschreven taal aan de hand van situaties die zich voordoen. Belangrijkste doel van het boek is kinderen te laten ervaren dat lezen en schrijven leuk en leerzaam is. Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw is de eerste in een reeks van drie boeken over het stimuleren van geletterdheid. De overige twee zijn Werken aan taalbewustzijn en Strategisch lezen en schrijven met jonge kinderen. In het project Geletterdheid van het Expertisecentrum Nederlands zijn zes prototypen ontwikkeld waarbij interactief taalonderwijs centraal staat: Creëren van interactieve leessituaties, Ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag, Functionele contexten en authentieke leertaken, Strategisch lezen, Procesgericht schrijven en Taalspel en taalbewustzijn. Auteur(s): Margareth van Kleef en Marieke Tomesen Jaartal: 2016 Taal: Nederlands Afmetingen: 241 x 169 x 23 Pagina's: 272 ISBN: 97890 7752 905 8 Artikelnummer: EXP500113 Uitvoering: Boek Druk/editie: 4e druk Uitgever: Expertisecentrum Nederlands
Lees verder

Recensies

0 recensies
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60
nog 1 op voorraad
15,60

Anderen bekeken ook

Rinze van der Lei
Muziek Meester!
23,20
14,40
29,30
Liesbeth Verhoeven
Stap voor stap
15,10
16,95
25,50
Hilde Zevenbergen
Veel culturen, een zorg
9,70
40% korting
5,95
Karini van de Mortel
Lezen...denken...begrijpen!
19,20
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad