• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Me The Media

Verleden, Heden En Toekomst Van De Derde Mediarevolutie
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789075414219
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Sogeti Nederland B.V.
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina’s
236

Waar gaat het over?

De vorige eeuw stond in het teken van grote, opzichtige veranderingen als de auto, de trein, het vliegtuig, de radio, de tv, de telefoon en de computer. Vervolgens drongen de digitale ontwikkelingen overal door: op financiële markten, in elke vorm van communicatie, in de commercie, in de zorg, in de politiek, en ga zo maar door. De mediafunctie van ICT kwam centraal te staan. De volgende stap is dat ICT onderhuids gaat. Letterlijk, door de versmelting met nanotechnologie, biotechnologie en intelligentie. Al die zaken zijn namelijk te coderen, te modelleren en te koppelen.
Via het web, de mobiele telefoon, GPS en computerspellen komen we gaandeweg terecht in een nieuwe virtu-realiteit, die doordringt tot in de haarvaten van ons doen en laten. Second Life, World of Warcraft, Google Earth, Microsoft Photosynth – samen met sociale netwerken zijn deze de voorlopers van een geïntegreerd virtu-reëel ‘metaversum’, waar wens en werkelijkheid door elkaar lopen. Om ons te plezieren, om onze ervaring te verrijken en om het leven te vergemakkelijken. Dat verandert ons op slag in ‘hyperego’s’: door de hyperlinks van internet worden we ‘hypertargets’ in een ‘hypercompetitieve’ webeconomie.
Dat geldt voor individuen, maar ook voor dingen, voor merken en voor organisaties. De digitale personalisering en socialisering is nog maar net begonnen. In deze eenentwintigste eeuw zullen we allemaal verweven raken in ons eigen web: via hardware, software, en via de biochemie, die we voor het gemak ‘wetware’ noemen. Op die manier wordt het leven één groot testlaboratorium voor de verdere ontwikkeling van de mensheid.
Lees verder

Recensies

0 recensies
[{:name=>"A. Shahim", :role=>"B01"}]
KRACHT VAN DE VERNIEUWING
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
Remko van der Pols, Rene Slenders
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
4=3 actie
nog 1 op voorraad
30,15
Roel Croes, Croes, Roel
Duurzame ICT
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,85
Wouter Tengeler
Succes met Scrum!
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,75
J.L.G. Dietz
Architecture
4=3 actie
nog 1 op voorraad
26,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
[{:name=>"A. Shahim", :role=>"B01"}]
KRACHT VAN DE VERNIEUWING
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
Remko van der Pols, Rene Slenders
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
4=3 actie
nog 1 op voorraad
30,15
Roel Croes, Croes, Roel
Duurzame ICT
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,85
Wouter Tengeler
Succes met Scrum!
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,75
J.L.G. Dietz
Architecture
4=3 actie
nog 1 op voorraad
26,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00

Anderen bekeken ook

20% korting
4=3 actie
5,00
Margaret Moore
Stupid White Men
4=3 actie
3,90
Jaap Bloem
Het App-effect
30% korting
4=3 actie
6,60
Richard Branson
De branson-way
4=3 actie
6,04
Marshall Goldsmith
Mojo
4=3 actie
5,00
30% korting
4=3 actie
5,45
Prasske, B. Prasske
Onversluierd
30% korting
4=3 actie
4,75
Sarah Kuttner
Stuk
30% korting
4=3 actie
5,60
30% korting
4=3 actie
5,35
10% korting
4=3 actie
8,25
P. Mars, T. van der Veldt
Kunst Van Succesvol Ondernemen
sorry, niet op voorraad
J.R. McNeill, J.R. McNeill, William H. McNeill ,William McNeill
Menselijk Web
sorry, niet op voorraad
Peter van Straaten
Peters politiek
sorry, niet op voorraad