• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Journalistiek denken en doen

focus op data en content
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Stapelweken
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789089538109
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina's
204

Waar gaat het over?

Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke communicatieproces.

Hoe kunnen journalisten hun werk nu én in de toekomst doen? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun collega's en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten. Op de bijbehorende website www.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideo's en hulpprogramma's.

Journalistiek denken en doen is geschreven voor hbo- en wo-studenten journalistiek, communicatie en media. Daarnaast is deze uitgave ook interessant voor mediaprofessionals.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Stapelweken
9,95
Stapelweken
9,25
Arthur Maandag
Journalist en Recht
25% korting
Stapelweken
5,45 4,09
Stapelweken
14,15
Stapelweken
11,00
Stapelweken
13,35
Stapelweken
9,95
Stapelweken
9,25
Arthur Maandag
Journalist en Recht
25% korting
Stapelweken
5,45 4,09
Stapelweken
14,15
Stapelweken
11,00
Stapelweken
13,35

Anderen bekeken ook

Connie de Boer
Media en publiek
Stapelweken
6,25
De Correspondent
Dit was het nieuws niet
Stapelweken
6,00
Rob Wijnberg
De nieuwsfabriek
Stapelweken
7,90
Geef me een seintje
Paul van der Cingel
Economie in het nieuws
Geef me een seintje