• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Handboek oplossingsgerichte gespreksvoering met ouderen

Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

57,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Handboek oplossingsgerichte gespreksvoering met ouderen
Handboek oplossingsgerichte gespreksvoering met ouderen
Beetje gebruikt
57,85
ISBN
9789026522499
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Pearson Benelux B.V.
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina’s
320

Waar gaat het over?

Iedereen wil oud worden, maar wie wil er ook oud zijn? Er bestaan helaas nog veel negatieve denkbeelden over het ouder worden en over ouderen, terwijl de meeste ouderen juist goed functioneren. Door die denkbeelden wordt er in de (geestelijke) gezondheidszorg niet voldoende stilgestaan bij de sterke kanten, mogelijkheden en veerkracht van deze groep cliënten. Ook is het idee dat verandering op oudere leeftijd nog mogelijk is relatief nieuw. Dit handboek heeft als doel om gespreksvoering zo positief en simpel mogelijk te maken voor alle professionals in de (geestelijke) gezondheidszorg die met ouderen werken. Verschillende onderwerpen die specifiek met oudere cliënten te maken hebben komen aan bod, zoals omgaan met cognitieve beperkingen, voeren van crisisgesprekken en gesprekken over suïcidaliteit, en toepassen van mediatieve gespreksvoering. Je vindt vele tips en oefeningen en een groot aantal casus die je uitnodigen morgen al met oplossingsgerichte gespreksvoering te beginnen. Oplossingsgerichte gespreksvoering is een vorm van cognitieve gedragstherapie, waarbij de focus niet ligt op wat er mis is met de cliënt en wat niet werkt, maar op wat er goed gaat en wel werkt. Probleemanalyse is vaak niet nodig, doelanalyse daarentegen wel: wat wil de cliënt (en zijn omgeving) voor het probleem in de plaats? Cliënten en hun dierbaren, mantelzorgers, verpleegkundigen en multidisciplinaire teams die met ouderen werken worden op een respectvolle wijze uitgenodigd hun doel te formuleren, uitzonderingen op het probleem te vinden en voort te bouwen op hun sterke kanten en op wat werkt. Omdat de autonomie van de cliënt goed is gewaarborgd, bevordert dit de zelfwaardering en de werkrelatie tussen cliënt en professional. Bovendien zorgt oplossingsgerichte gespreksvoering voor een lichte en positieve toon, hetgeen meer werkplezier genereert. Omdat het benodigde aantal oplossingsgerichte gesprekken meestal kleiner is dan het aantal probleemgerichte gesprekken is oplossingsgerichte gespreksvoering tevens kostenbesparend.
Lees verder

Recensies

0 recensies
Eveline Tromp-Klaren
En wat nu ?
Tweedehands Als nieuw
56,55
30% korting
S. Baron-Cohen
M V Het Verschil
nog 1 op voorraad
9,95
F. Bannink, F. Bannink
Gelukkig zijn en geluk hebben
nog 1 op voorraad
14,00
Eveline Tromp-Klaren
En wat nu ?
Tweedehands Als nieuw
56,55
30% korting
S. Baron-Cohen
M V Het Verschil
nog 1 op voorraad
9,95
F. Bannink, F. Bannink
Gelukkig zijn en geluk hebben
nog 1 op voorraad
14,00

Anderen bekeken ook

sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Sophia Wang, Abraham M. Nussbaum
Psychische klachten bij ouderen
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad