• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Geografie en gevoel

wat plekken met ons doen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Stapelweken
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789023250227
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Gorcum B.V., Koninklijke van
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina's
136

Waar gaat het over?

Wat is de aantrekkingskracht van Amsterdam? Hoe komt het dat er in Drenthe zoveel gelukkige mensen wonen? Waarom vindt menigeen windmolens landschapsvervuilend? Kunnen we ons in andermans huis thuis voelen? In dit prikkelende boek gaat Gert-Jan Hospers op zoek naar het 'plekeffect': de impact van plekken op onze gedachten, gevoelens en gedragingen. Acht geografische schaalniveaus komen aan bod: het land, de regio, de stad, de wijk, het platteland, het dorp, de straat en het huis. Het boek laat zien hoe belangrijk plekken in ons leven zijn en hoe ze ons onbewust beïnvloeden. Geografie en gevoel: wat plekken met ons doen geeft een nieuwe kijk op de wereld om ons heen. Zo rekent de auteur af met politieke wensdromen over nationale eenheid, gemengde wijken en landschapsbehoud. Ook legt hij uit waarom we ranglijstjes van regio's, steden en dorpen met een korreltje zout moeten nemen. Het boek prikt niet alleen mythes door, maar schetst ook een wenkend perspectief. Het plekeffect kan mensen namelijk stimuleren om zich in te zetten voor hun dagelijkse leefomgeving. Willen politici die lokale energie benutten, dan moeten ze echter te werk gaan met gevoel voor geografie. Prof.dr. Gert-Jan Hospers (Enschede, 1974) doceert economische geografie aan de Universiteit Twente en is bijzonder hoogleraar city- en regiomarketing aan de Radboud Universiteit. Eerder schreef hij boeken over citymarketing, demografische krimp, de ontwikkeling van Twente en de romantiek van het Ruhrgebied.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Eric Rassin
Legal psychology
Stapelweken
18,80
Cherry Duyns
Zoete Zee
25% korting
Stapelweken
4,75 3,56
Stapelweken
4,75
F.A.H. Bloemendal
HOLLAND IN PANORAMA
50% korting
Stapelweken
5,75 2,87
Eric Rassin
Legal psychology
Stapelweken
18,80
Cherry Duyns
Zoete Zee
25% korting
Stapelweken
4,75 3,56
Stapelweken
4,75
F.A.H. Bloemendal
HOLLAND IN PANORAMA
50% korting
Stapelweken
5,75 2,87

Anderen bekeken ook

50% korting
Stapelweken
10,50
Geef me een seintje
Gert-Jan Hospers
Cool
Geef me een seintje
Owen Donkers
Dryocopus
Geef me een seintje