• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communicatiekundig ontwerpen

methoden, perspectieven en toepassingen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789023235606
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Gorcum B.V., Koninklijke van
Jaar van uitgifte
2000
Aantal pagina’s
345

Waar gaat het over?

''Communicatiekundig ontwerpen biedt een nieuwe kijk op het communicatievak: dat van de ontwerper die op zoek is naar een oplossing voor een communicatieprobleem of een effectief middel om een communicatieve doelstelling te bereiken. Een dergelijke ontwerpaanpak is in de praktijk al in ontwikkeling, bijvoorbeeld in het werk van voorlichters of ontwerpers van websites. In dit boek wordt duidelijk dat het ontwerpen als een rode draad door de hele beroepspraktijk loopt. In deel 1 bespreken de auteurs methoden die ontwerpers van communicatie ter beschikking staan: variërend van methoden van probleemanalyse tot methoden waarmee het effect van een communicatieprogramma kan worden onderzocht. In deel 2 wordt het communicatiekundig ontwerpen beschouwt vanuit verschillende disciplines, zoals de psychologie, de beleidswetenschap, de tekstwetenschap en de ethiek. In deel 3 komt de rijk geschakeerde praktijk aan bod, van videoproducties tot risicocommunicatie. Het boek als geheel laat zien hoe het perspectief van de ontwerper een vruchtbare verbinding oplevert tussen onderzoek en beroepspraktijk. De auteurs zijn allen betrokken bij de opleiding Toegepaste Communicatiewetenschap van de Universiteit Twente. Het boek is bestemd voor docenten en studenten in de communicatiewetenschap en voor onderzoekers en professionals in het communicatieveld. Uit de inhoud Deel I Communicatiekundig ontwerpen: een kader Probleemanalyse en vooronderzoek Het ontwerpen van communicatiebeleid Het ontwerpen van communicatiemiddelen Mediaplanning Formatieve evaluatie Summatieve evaluatie Deel II Sociale psychologie en communicatiekundig ontwerpen Cognitieve psychologie en communicatiekundig ontwerpen Overheidsbeleid en communicatie Tekstanalyse en communicatiekundig ontwerpen Ethiek en communicatiekundig ontwerpen Deel III Het ontwerpen van videoprogramma’s Het ontwerpproces van websites Het ontwerpen van teksten Het ontwerpen van een voorlichtingscampagne Planning, ontwerp en evaluatie van risicocommunicatie''
Lees verder

Recensies

0 recensies
Lukas Burgering
Crisis
nog 1 op voorraad
23,00
nog 1 op voorraad
9,75
nog 1 op voorraad
8,00
Lukas Burgering
Crisis
nog 1 op voorraad
23,00
nog 1 op voorraad
9,75
nog 1 op voorraad
8,00

Anderen bekeken ook

W. Landay
Getto
4,75
30% korting
4,90
Eelko Huizingh
Inleiding SPSS 18.0
sorry, niet op voorraad
Francine Mathews
CIA Omnibus
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Gabi Kreslehner, Kreslehner, Gabi
Voor altijd bestaat niet
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad