• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Business intelligence

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789012581387
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Sdu B.V.
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina's
250

Waar gaat het over?

In een complexe en dynamische wereld hebben organisaties informatie over zichzelf en hun omgeving nodig om succesvol te zijn. Het verkrijgen van betrouwbare en relevante informatie gaat echter niet vanzelf. Daarvoor is het inrichten en uitvoeren van business intelligence nodig: het proces om gegevensbergen te ontginnen en om de resulterende informatie op de juiste tijd en plaats toe te passen.

In de praktijk kent business intelligence veel toepassings gebieden.
Voorbeelden zijn het verbeteren van het beheer van klantrelaties (CRM) of het optimaliseren van bedrijfsprocessen. De ervaringen met deze en vele andere praktijkgevallen komen in Business intelligence aan de orde. Daarbij heeft dit boek heeft niet alleen aandacht voor organisatie, projectaanpak, competenties, risico's, succesfactoren en cultuuraspecten, maar ook voor architectuur,
techniek en instrumenten als data warehousing, rapportage, datamining, management dashboards en informatieportalen.

Om door de bomen het bos te blijven te zien biedt dit boek een helder en compleet overzicht van dit met recht multidisciplinaire vakgebied. Deze tweede, herziene editie is helemaal geactualiseerd en aangevuld met nieuwe voorbeelden.

Over de auteur
Pieter den Hamer houdt zich sinds 1990 als architect, onderzoeker, docent, adviseur en manager bezig met business intelligence en andere aangrenzende onderwerpen. In die hoedanigheid heeft hij voor een groot aantal organisaties gewerkt: van onderzoeks- en overheidsinstellingen tot multinationals in verschillende sectoren, in binnen- en buitenland. Daarbij is hij met name actief op het vlak van trendwatching, innovatie, strategie en architectuur.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Anderen bekeken ook

Veronica Hazelhoff
Elmo
25% korting
2,92
25% korting
15,00
Tom Breur
Big data
Geef me een seintje
Remko van der Pols
ASL 2 / Project management
Geef me een seintje