• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De logica van vraaggericht leren

Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

16,45

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De logica van vraaggericht leren
De logica van vraaggericht leren
Als nieuw
16,45
ISBN
9789044122909
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Garant
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina’s
399

Waar gaat het over?

Drie jaar werkte lector Ton Bruining met de kenniskring van het lectoraat Competentiegericht en vraaggestuurd leren aan de ontwikkeling van vraaggestuurde leerarrangementen. Daarbij werd de dialoog gevoerd en de samenwerking gezocht met docenten van Avans Hogeschool, met partners uit het werkveld, met Universiteiten en met onderwijsinnovatiecentra. In een tijdsgewricht waarin er op vragen als: Wat is goed onderwijs? Welke inhouden zijn belangrijk? Welke rol spelen de vragen van lerenden? Wat moet de relatie lerende leraar zijn? Een eenduidige antwoorden lijken te bestaan, is het lectoraat op een zoektocht gegaan. Een van de uitkomsten van die zoektocht is de gedachte dat het er in het onderwijs om gaat de lerenden in staat te stellen steeds slimmere vragen te stellen. Die lerenden kunnen kinderen, hbo-studenten, beroepsbeoefenaren of beroepsopleiders zijn. Vraaggerichtheid is iets anders dan een u-vraagt-wij-draaien-benadering of een zoek-het-zelf-maar-uit-benadering. Vraaggerichtheid betekent niet dat de kennis verkwanseld moet worden, dat resultaten er niet toe doen en dat de leraar als joker wordt ingezet. Vraaggerichtheid is ook iets anders als ik-weet-wat-goed-voor-je-is en ik-zal-je-leren-om-de-goede-vragen-te-stellen. Naast de neoliberale logica van het kiezen en de belerende logica van het onderrichten, staat de zorgzame logica van het vraaggericht leren. In deze bundel zijn de resultaten te vinden van drie jaar nadenken, gesprekken voeren met belanghebbenden, samenwerken en onderzoek doen met als brandpunt de ontwikkeling van vraaggerichte leerarrangementen. Met deze bundel beoogt het lectoraat een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van duurzame leerpraktijken die passen bij de 21e eeuw, die gebaseerd zijn op kennis over onderwijs en leren, die ruimte geven aan de leraar als kenniswerker in de frontlinie van het onderwijs, en die gericht zijn op vragen die er in de toekomst toe doen.
Lees verder

Recensies

0 recensies
nog 1 op voorraad
14,50
40% korting
nog 1 op voorraad
15,10
Goorhuis Brouwer
Kinderen en taal
nog 1 op voorraad
12,15
30% korting
nog 1 op voorraad
4,10
20% korting
nog 1 op voorraad
7,10
nog 1 op voorraad
14,50
40% korting
nog 1 op voorraad
15,10
Goorhuis Brouwer
Kinderen en taal
nog 1 op voorraad
12,15
30% korting
nog 1 op voorraad
4,10
20% korting
nog 1 op voorraad
7,10

Anderen bekeken ook

H.H.F. Henderson
Het nieuwe kookboek
11,75
40% korting
8,00
Joop Korthuis
Innerlijke macht
26,04
10,90
18,90
30% korting
7,10
Anselm Grün, Petra Altmann
Rust en regelmaat
16,80
Elvira Werkman
Vogels en de liefde
14,10
Tony Andrioli, Kees de Jong
Daar vraag je me wat
sorry, niet op voorraad
Gerrit Broekstra
Diep leiderschap
sorry, niet op voorraad
Vincent Donche, Jetje de Groof
Onderzoekend leren stimuleren
sorry, niet op voorraad