• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Ken uw klant

klantwaardemanagement als motor van uw marketing
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789077432327
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Scriptum
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
255

Waar gaat het over?

Wat is klantwaarde en wat is het nut ervan? Hoe bereken ik de klantwaarde voor mijn onderneming? Hoe kan ik klantwaarde in de praktijk gebruiken? Hoe identificeer ik opportuniteiten en kan ik nieuwe klanten vinden en houden? Welke factoren zijn het meest bepalend voor de financiële resultaten per klant? Welke meetmethodes zijn geschikt en hoe pas ik ze toe?;;;Ken uw klant richt zich tot managers die de invoering van klantwaardemanagement overwegen of hun huidig beleid op een hoger niveau willen brengen. We leven in een hypercompetitieve markt waar ondernemingen geconfronteerd worden met een voortdurend groeiende prijsdruk en klanten die steeds veeleisender worden. Winst maken is voor ondernemingen belangrijk en noodzakelijk om te groeien, maar klanten zien dat anders. Zij hechten belang aan soms zeer uiteenlopende zaken als kwaliteit, klantgerichtheid, goede informatie, een uitstekende ervaring, en uiteraard de prijs. Op het eerste gezicht lijken dit tegenstrijdige belangen te zijn, maar de praktijk wijst uit dat ondernemingen dit juist in hun voordeel kunnen laten werken. Hoe ze dat doen? Vooral door te begrijpen wat waarde voor de klant betekent. Wat klanten motiveert om met hen zaken te doen. Door bijvoorbeeld te weten waarom de ene klant bereid is om een hogere prijs te betalen en de andere niet. En door de juiste actie te nemen op het voor de klant meest geschikte ogenblik. Deze ondernemingen zijn succesvol, omdat ze een optimaal evenwicht vinden tussen de waarde van de klant en de waarde voor de klant. Klantwaardemanagement staat daarom in vele ondernemingen meer en meer op het prioriteitenlijstje van het bedrijfsmanagement. Klantwaardemanagement roept echter voor veel managers nog zodanig veel vragen op dat men de stap van theorie naar praktijk vaak niet durft te zetten. Anderzijds is de druk op (marketing)managers groot om resultaatgedreven te werken en meer inzicht te geven in de financiële consequenties van hun acties. Dit boek geeft u een praktische leidraad om klantwaardemanagement op een resultaatgerichte manier in uw organisatie in te voeren. Aan de hand van tips, praktijkvoorbeelden en cases worden de diverse stappen in het klantwaardebeleid toegelicht. Extra aandacht wordt daarbij besteed aan de meetbaarheid en de evaluatie van het hele proces. Met website: www.kenuwklant.be, met links naar interessante artikels, boeken en websites, extra cases, checklists en best practices
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Meer in Marketing

Cor Hospes
Alle 13 goed
nog 1 op voorraad
4,75
N.v.t., Gert-Jan Hospers
Er gaat niets boven citymarketing
nog 1 op voorraad
8,55
nog 1 op voorraad
5,45
R. Snoeijen
Verras De Klant!
nog 1 op voorraad
5,75
J. Boschma, I. Groen
Generatie Einstein
Tweedehands Echt gebruikt
3,90
Cor Hospes
Alle 13 goed
nog 1 op voorraad
4,75
N.v.t., Gert-Jan Hospers
Er gaat niets boven citymarketing
nog 1 op voorraad
8,55
nog 1 op voorraad
5,45
R. Snoeijen
Verras De Klant!
nog 1 op voorraad
5,75
J. Boschma, I. Groen
Generatie Einstein
Tweedehands Echt gebruikt
3,90

Anderen bekeken ook

Wouter de Vries, Piet van Helsdingen
Essentie van dienstenmarketingmanagement
8,25
J-P.R. Thomassen
Waardering Door Klanten
31,90
28,55
4,10
9,35
sorry, niet op voorraad
Gerbrand Rustenburg
Strategische marketing
sorry, niet op voorraad