• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Kwalitatief marktonderzoek

Op Zoek Naar Voorkeuren En Oordelen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

6,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Kwalitatief marktonderzoek
Kwalitatief marktonderzoek
Beetje gebruikt
6,50
ISBN
9789001700287
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Noordhoff Uitgevers B.V.
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina’s
112

Waar gaat het over?

Goede marketing begint met inzicht in de wensen van de klant. Kwalitatief marktonderzoek is het juiste middel om dit te krijgen. Deze vorm van onderzoek levert betrouwbare kennis op over gedrag en voorkeuren van consumenten en professionals. Dit boek legt uit hoe je goed kwalitatief onderzoek kunt doen. Het geeft daarbij antwoord op vragen zoals: - Hoe organiseer en leid je een succesvol groepsgesprek? - Waar vind je de juiste respondenten? - Hoe formuleer je effectieve vragen? - Wat is een checklist en Hoe stel je die op? - Wat zijn projectieve technieken en Hoe kun je die gebruiken? - Hoe analyseer en rapporteer je de uitkomsten van gesprekken? Kwalitatief marktonderzoek maakt deel uit van een serie van vijf boeken. De vijf delen samen ondersteunen studenten bij het ontwikkelen van de competentie 'marktonderzoek doen'. Bij kwalitatief marktonderzoek is vooral van belang dat je als een onafhankelijke buitenstaander goed inzicht krijgt in mensen. Dit doe je op basis van individuele interviews of door middel van een groepsdiscussie. Belangrijk hierbij is dat je de juiste personen vindt en ze motiveert om aan het onderzoek deel te nemen. Tijdens de gesprekken maak je gebruik van een checklist, die je combineert met gespreks- en/ of onderzoekstechnieken. Je maakt aantekeningen zodat je na afloop de uitkomsten kunt analyseren. De laatste stap is het maken van een rapport voor de opdrachtgever. De serie bestaat uit vijf delen: Starten met marktonderzoek, Deskresearch, Kwalitatief marktonderzoek, Enquête research, Direct aan de slag met SPSS. Inclusief Website: Algemene URL voor de serie is: www.seriemarktonderzoekvoorprojectonderwijs.wolters.nl De afzonderlijke delen van de serie hebben tevens een eigen URL: www.startenmetmarktonderzoek.wolters.nl www.deskresearch.wolters.nl www.kwalitatiefmarktonderzoek.wolters.nl www.enqueteresearch.wolters.nl www.directaandeslagmetspss.wolters.nl
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in Marketing

Floor de Ruiter
Valueframing
Tweedehands Als nieuw
38,75
Jim Stolze
Uitverkocht!
Tweedehands Als nieuw
5,45
Tweedehands Als nieuw
14,10
30% korting
9,40
nog 1 op voorraad
12,45
Floor de Ruiter
Valueframing
Tweedehands Als nieuw
38,75
Jim Stolze
Uitverkocht!
Tweedehands Als nieuw
5,45
Tweedehands Als nieuw
14,10
30% korting
9,40
nog 1 op voorraad
12,45

Anderen bekeken ook

6,45
4,04
Roelof Kooiker
Marktonderzoek
7,10
14,20
Monique van der Hulst, M. van der Hulst
Praktijkgericht marktonderzoek
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Patrick De Pelsmacker, Patrick Van Kenhove
Marktonderzoek
sorry, niet op voorraad