• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Strategie In Drie

de centrale dimensies van effectieve strategieën
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
30% korting
nog 1 op voorraad

6,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Strategie In Drie
Strategie In Drie
Echt gebruikt
6,00
ISBN
9789043007733
Bindwijze
Overigen , Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Pearson Benelux B.V.
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina’s
259

Waar gaat het over?

Strategie in drie maakt de belangrijkste theoretische inzichten over strategie toepasbaar voor de managerspraktijk. Het maakt duidelijk dat het bij strategie om praktische vragen gaat. Die vragen gaan over concurreren: waar willen we concurreren, hoe doen we dat, concurreren we in samenwerking of op eigen kracht? Aan de hand van deze drie vragen bespreken de auteurs in de loop der tijd ontwikkelde benaderingen; ze doen dat helder en systematisch, zodat de lezer eenvoudig kan beoordelen wat het best bij zijn problemen past. Zo vindt de manager of ondernemer zijn weg in het doolhof van bestaande aanpakken en technieken en leert hij snel die aanpak te kiezen die optimaal zal werken in zijn specifieke situatie. Want dat is misschien wel de belangrijkste les van dit boek: een effectieve oplossing van een strategisch vraagstuk moet uniek zijn. Universele recepten bestaan niet en imitatie leidt maar al te vaak tot mislukking. Prof. dr. D.J. Eppink is hoogleraar Management en Organisatie aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is geassocieerd met Boer & Croon Corporate Strategy. Daarnaast is hij lid van enige besturen, raden van toezichthoudende en adviesorganen. Dr. ir. B.A.G. Bossink is universitair hoofddocent aan de Faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam. 'Het boek laat zien dat er geen simpele recepten voor succes zijn. De ondernemingsleiding kan de verantwoordelijkheid voor de strategie die naar succes moet leiden niet afschuiven. Strategie in drie geeft handvatten om zo'n strategie te ontwikkelen.' Ben Verwaayen ? CEO, British Telecom 'De strategietheorie lijkt soms een doolhof. Voor de adviseur die zoekt naar de vragen waar het daarbij echt om gaat, is het boek een aanrader. De vertaling van strategie naar organisatieontwerp is vernieuwend.' Peter Felix ? Partner Boer & Croon Corporate Strategy
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

17,04
25% korting
5,90
30,60
A.J. Marijs, Wim Hulleman
De analyse van de bedrijfsomgeving
sorry, niet op voorraad
Jaap van 't Hek, Leike van Oss
Ondertussen in de organisatie
sorry, niet op voorraad
Freek Vermeulen
Breaking bad habits
sorry, niet op voorraad
Auke Kok, Auke Kok
Het straatjongensboek
sorry, niet op voorraad