Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sportmarketing

Een Strategische Aanpak
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad

18,80

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Sportmarketing
Sportmarketing
Echt gebruikt
18,80
721400939
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789043011556
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Pearson Benelux
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina’s
320

Waar gaat het over?

JOLANDA COLIJN & ROBERT KOK
Sportmarketing
Sportmarketing is een relatief nieuw vakgebied. In de sportwereld worden steeds vaker marketingtechnieken gebruikt om doelstellingen te bereiken en sportorganisaties worden steeds meer marktgericht vormgegeven. Dit boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en bekijkt de sport dan ook vanuit een marktgerichte visie.
Vanuit de marketinggedachte en een definitie van sport wordt de essentie van sportmarketing duidelijk gemaakt. Het eerste deel laat zien op welke markten sportmarketing van toepassing is. In het tweede deelligt de nadruk op strategieontwikkeling. Een opzet voor de verdere uitwerking van een gekozen strategie wordt in deel drie behandeld. In het laatste deel komt sponsoring aan de orde.
Uitgangspunt van dit boek vormt de competentie sportmarketeer. Bij elk hoofdstuk wordt aangegeven wat een sportmarketeer op het gebied van het behandelde onderwerp moet kunnen. De theorie wordt afgewisseld met kaders waarin voorbeelden uit de sportpraktijk worden gegeven. Aan de hand van de opdrachten aan het eind van elk hoofdstuk kan de student zelf nieuwe vaardigheden verwerven.
Sportmarketing is geschreven voor studenten aan opleidingen die te maken hebben met sport en actieve vrijetijdsbesteding. Verder is het boek geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sport en die zich om professionele redenen wil verdiepen in de sportmarketing.
Jolanda Colijn en Robert Kok hebben beiden jarenlange ervaring als hogeschooldocent sportmarketing. Daarnaast vervullen ze verschillende functies binnen de sportmarkt zowel aan de profit als de not-for-profitkant. Hun belangrijkste drijfveer blijft de passie voor sport.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

Hugo Gruijters
Sportmarketing
4=3 actie
14,60
Hugo Gruijters
Sportmarketing
4=3 actie
17,75
Hugo Gruijters
Sportmarketing
4=3 actie
28,00

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Walter Kanning
De overheid
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,85
4=3 actie
nog 1 op voorraad
35,90
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,80
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
19,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,40
Walter Kanning
De overheid
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,85
4=3 actie
nog 1 op voorraad
35,90
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
4,80
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
19,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,40

Anderen bekeken ook

Mark Tuitert
Drive
4=3 actie
13,95
Hugo Gruijters
Sportmarketing
4=3 actie
28,00
40% korting
4=3 actie
21,95
4=3 actie
23,35
4=3 actie
28,65
Robert Kok
Sportmarketing
sorry, niet op voorraad
Hugo Gruijters
Sportmarketing
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad