• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Reclamepsychologie

Psychologie, Sociologie, Reclamevormen, Reclame stijlen en Marketingstrategie
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

39,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Reclamepsychologie
Reclamepsychologie
Als nieuw
39,85
ISBN
9789001803261
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Noordhoff
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
195

Waar gaat het over?

Is elk reclame-idee van een reclamemaker of marketeer daadwerkelijk het beste mogelijke idee? Weerspiegelt dat idee de in de doelgroep beleefde behoeftes en emoties? Voelt de reclamemaker aan wat de tijdgeest is en heeft hij inzicht in alle stimulusmogelijkheden? En kan de marketeer de uitgestippelde marketingcommunicatiestrategie samen met de reclamemaker vertalen in de best mogelijke strategie? Oftewel: wordt de breinbox verleid of niet? Over deze vragen gaat de uitgave Reclamepsychologie. Dit nieuwe studieboek biedt inzicht in de werking van de breinbox gerelateerd aan gedragsmodellen, reclamedoelstellingen, reclame-appeals, reclame-effecten, reclamevormen en stijlen en artistieke uitgangspunten. De auteur start vanuit reclameperspectief met een visie op gedrag en de werking van het brein, en hoe het proces van marketingstrategie naar reclamecreatie verloopt. Vervolgens komen in het deel over reclame-appeals de invloed vanuit de psychologie en sociologie, respectievelijk special appeals als humor, seks en angst aan de orde. Tot slot komen de reclame-effecten aan bod, en gaat de auteur dieper in op toepassingen met ondermeer een hoofdstuk ‘Twenty ways to seduce a buyer’. In dit fraai geïllustreerde full color boek is de tekst rijkelijk voorzien van recent beeldmateriaal uit marketingcommunicatiecampagnes en van opdrachten voor de student. Op de bijbehorende website staan talloze reclamefilmpjes die terugverwijzen naar het boek en ook extra cases en opdrachten.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Meer in Marketing

J. Boschma, I. Groen
Generatie Einstein
Tweedehands Echt gebruikt
3,90
Tweedehands Als nieuw
9,95
Patrick Petersen
Handboek.social
nog 1 op voorraad
20,90
Rob Snoeijen, Stephan van Gelder
Knuffel de klant!
Tweedehands Als nieuw
5,45
R. Snoeijen
Verras De Klant!
nog 1 op voorraad
5,75
J. Boschma, I. Groen
Generatie Einstein
Tweedehands Echt gebruikt
3,90
Tweedehands Als nieuw
9,95
Patrick Petersen
Handboek.social
nog 1 op voorraad
20,90
Rob Snoeijen, Stephan van Gelder
Knuffel de klant!
Tweedehands Als nieuw
5,45
R. Snoeijen
Verras De Klant!
nog 1 op voorraad
5,75

Anderen bekeken ook

14,65
Erik van Heeswijk
Mediastorm
4,75
J.M.G. Floor, W.F. van Raaij
Marketingcommunicatiestrategie
27,00
Roy Thompson, Roy Thompson
Grammar of the Shot
25,10
W. Geene
Goed gezien
5,45
sorry, niet op voorraad
Guido Valkeneers
Consumentenpsychologie
sorry, niet op voorraad