Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Reclamepsychologie

Psychologie, Sociologie, Reclamevormen, Reclame stijlen en Marketingstrategie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
4=3 actie
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789001803261
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Noordhoff Uitgevers
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina's
195

Waar gaat het over?

Is elk reclame-idee van een reclamemaker of marketeer daadwerkelijk het beste mogelijke idee? Weerspiegelt dat idee de in de doelgroep beleefde behoeftes en emoties? Voelt de reclamemaker aan wat de tijdgeest is en heeft hij inzicht in alle stimulusmogelijkheden? En kan de marketeer de uitgestippelde marketingcommunicatiestrategie samen met de reclamemaker vertalen in de best mogelijke strategie? Oftewel: wordt de breinbox verleid of niet? Over deze vragen gaat de uitgave Reclamepsychologie. Dit nieuwe studieboek biedt inzicht in de werking van de breinbox gerelateerd aan gedragsmodellen, reclamedoelstellingen, reclame-appeals, reclame-effecten, reclamevormen en stijlen en artistieke uitgangspunten. De auteur start vanuit reclameperspectief met een visie op gedrag en de werking van het brein, en hoe het proces van marketingstrategie naar reclamecreatie verloopt. Vervolgens komen in het deel over reclame-appeals de invloed vanuit de psychologie en sociologie, respectievelijk special appeals als humor, seks en angst aan de orde. Tot slot komen de reclame-effecten aan bod, en gaat de auteur dieper in op toepassingen met ondermeer een hoofdstuk ‘Twenty ways to seduce a buyer’. In dit fraai geïllustreerde full color boek is de tekst rijkelijk voorzien van recent beeldmateriaal uit marketingcommunicatiecampagnes en van opdrachten voor de student. Op de bijbehorende website staan talloze reclamefilmpjes die terugverwijzen naar het boek en ook extra cases en opdrachten.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Marketing

70% korting
4=3 actie
5,45
Hugo Gruijters
Sportmarketing
4=3 actie
28,85
Hugo Gruijters
Sportmarketing
4=3 actie
28,85
4=3 actie
35,70
4=3 actie
35,70
70% korting
4=3 actie
5,45
Hugo Gruijters
Sportmarketing
4=3 actie
28,85
Hugo Gruijters
Sportmarketing
4=3 actie
28,85
4=3 actie
35,70
4=3 actie
35,70

Anderen bekeken ook

40% korting
4=3 actie
6,45
4=3 actie
19,60
Erik van Heeswijk
Mediastorm
70% korting
4=3 actie
7,40
4=3 actie
29,00
W. Geene
Goed gezien
70% korting
4=3 actie
5,45
4=3 actie
18,00
Guido Valkeneers
Consumentenpsychologie
4=3 actie
34,00
Geef me een seintje