Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Mediatraining voor iedereen

46 praktijklessen voor perswoordvoering
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789492221766
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Futuro Uitgevers B.V.
Jaar van uitgifte
2017
Aantal pagina's
120

Waar gaat het over?

Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Of je nu manager bent bij een bedrijf of specialist in een ziekenhuis. Maar woordvoering is zeker niet ieders favoriete bezigheid. En soms is er zelfs 'angst' voor journalisten ("ze doen alles voor die ene nieuwsscoop").Maar er is ook een wederzijdse afhankelijkheid. Media zijn namelijk afhankelijk van jou omdat zij nieuws nodig hebben. En jij wilt graag jouw verhaal kwijt, waarmee je de beeldvorming wil beïnvloeden van jezelf of jouw organisatie. De media zijn de snelste weg naar de omgeving. Bovendien beschouwt het publiek de journalistieke kolommen nog altijd als geloofwaardig en betrouwbaar. Journalistenzijn dus de nieuwsbron voor het publiek. Maar bijvoorbeeld bij een crisis spelen zij met hun informatie ook vaak een rol in het aanjagen van een oplossing of dragen zij met hun informatie bij aan de publieke veiligheid. Kortom: journalisten hebben een cruciale positie in onzesamenleving. Beschouw ze dus als je vrienden en bouw actief een relatie met de voor jou belangrijke media. Respect voor de rol die journalisten vervullen is daarbij randvoorwaarde. Net als de 'spelregels' die altijd gelden in relaties. Wees eerlijk, open en transparant. Zorg er bovendien voor dat je woordvoering professioneel benadert en dat je je goed voorbereidt. Dit boek biedt je 46 praktijklessen voor mediawoordvoering en het omgaan met journalisten. Doe er je voordeel mee en gebruik het als hulpmiddel bij de voorbereiding van media-optredens. Je zult zien dat je niet perse Barack Obama hoeft te zijn om van jouw media-optreden een succes te maken.Over de auteur:Frank Peters is mede-eigenaar van VIRTUS Communications en expert op het gebied van reputatiemanagement, crisismanagement en issuemanagement. Hij adviseert bestuurders en toezichthouders van gerenommeerde (multinationale) ondernemingen, branche-organisaties en zorginstellingen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Dominique Haijtema
Leiderschap is een keuze
nog 1 op voorraad
9,50
F. Krautwurst
Afgedwongen toeval
nog 1 op voorraad
5,45
nog 1 op voorraad
9,60
nog 1 op voorraad
44,90
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
nog 1 op voorraad
39,75 23,85
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Dominique Haijtema
Leiderschap is een keuze
nog 1 op voorraad
9,50
F. Krautwurst
Afgedwongen toeval
nog 1 op voorraad
5,45
nog 1 op voorraad
9,60
nog 1 op voorraad
44,90
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
nog 1 op voorraad
39,75 23,85

Anderen bekeken ook

Cees B.M. van Riel
Identiteit & Imago
13,40
Clay Shirky
Iedereen
5,10
Geef me een seintje