• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De Imagineer

ontwerp beleving met betekenis
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

29,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De Imagineer
De Imagineer
Als nieuw
29,95
ISBN
9789046902769
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
336

Waar gaat het over?

In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert. Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier van werken uitgelegd, onderbouwd en vervolgens verdiept. In deel 1 staat de context centraal waarbinnen de imagineer opereert. De auteurs bespreken de belangrijkste theorie achter de veranderende economie en de relevantie van imagineering. Deel 2 richt zich op de imagineer zelf, zijn werkproces en ontwerpmethodiek. Deel 3 vormt de inspiratie voor het eigenlijke werk: aan de hand van oefeningen gaat de lezer op zoek naar zijn eigen imagineeringskracht. De auteurs verbinden de theorie van imagineering steeds met de praktijk. Elk hoofdstuk begint met een casus en eindigt met opdrachten en leestips. Daarnaast worden in kaderteksten voorbeelden gegeven. De imagineer is geschreven voor alle bacheloropleidingen waarin branding en beleving een belangrijke rol spelen, zoals commerciële economie, vrijetijdsmanagement, hotelmanagement, facilitymanagement en media- en entertainmentmanagement. Gabriëlle Kuiper is kerndocent Creativiteit & Innovatie en hoofddocent eventmanagement aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Zij schreef ook Basisboek eventmanagement. Bert Smit is docent imagineering, marketing, en visitor management aan de Academy of Hotel and Facility Management van de NHTV.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Meer in Marketing

Cor Hospes
Alle 13 goed
nog 1 op voorraad
4,75
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
J. Boschma, I. Groen
Generatie Einstein
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
Patrick Petersen
Handboek.social
nog 1 op voorraad
20,90
Leo Babauta
Focus !
nog 1 op voorraad
6,60
Cor Hospes
Alle 13 goed
nog 1 op voorraad
4,75
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
J. Boschma, I. Groen
Generatie Einstein
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
Patrick Petersen
Handboek.social
nog 1 op voorraad
20,90
Leo Babauta
Focus !
nog 1 op voorraad
6,60

Anderen bekeken ook

Philip Kotler, Gary Armstrong
Marketing, de essentie
23,70
Daniel Janssen, Mirjam van der Loo
Zakelijke communicatie voor professionals
12,95
D. Nijs, F. Peters
Imagineering
5,00
Philip Kotler, Gary Armstrong
Principes van marketing
19,35
Martijn Mulder, Martijn Mulder
Leisure!
8,25
Martijn P. Driessen, Martijn P. Driessen
De ondernemende ondernemer
5,95
A. Roger Merill, Stephen R. Covey
Prioriteiten
11,95
Ronald Mulder, Ritzo Ten Cate
Ondernemen
5,00
S.C. Schneider, J.-L. Barsoux
Intercultureel management
3,90
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Business model generatie
13,70
Gabrielle Kuiper, D. Kamp
Basisboek eventmanagement
12,45
10,80
Philip Kotler, Gary Armstrong
Principes van marketing
sorry, niet op voorraad