• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Ik heb een winkel! Wat nu?

en de rol van e-commerce, weblogistiek, gemeenten, overheid, banken, vastgoedeigenaren en kennisinstellingen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
30% korting
nog 1 op voorraad

5,45

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Ik heb een winkel! Wat nu?
Ik heb een winkel! Wat nu?
Als nieuw
5,45
ISBN
9789082160604
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Pumbo.Nl B.V.
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
176

Waar gaat het over?

Ik heb heb winkel! Wat nu? geeft een indruk van de sterke verbondenheid tussen de verschillende stakeholders en beschrijft ontwikkelingen die direct van invloed zijn op het bestaansrecht van de zelfstandige retail. De retail heeft het anno 2014 niet gemakkelijk. Al jaren speelt de economische crisis hen parten. Maar niet alleen de crisis is de veroorzaker van de problemen. Ook de politiek, gemeenten, vastgoedeigenaren, het internet en deels de leveranciers dragen hun steentje bij. Kennisinstellingen als het MKB-Nederland en de Kamer van Koophandel geven steeds minder prioriteit aan het één op één ondersteunen en adviseren van de zelfstandige retailer. Vanwege reorganisaties en bezuinigingen laten ze met betrekking tot de retail steeds meer een terugtrekkende beweging zien. De organisaties richten zich meer op het (innovatieve) middenbedrijf omdat daar nog 'winst' te behalen is. Ook regionale economische samenwerkingsverbanden richten zich meer op het middenbedrijf dan op de ZZP-er en de retailer. Terwijl bijna 800.000 mensen werkzaam zijn in de detailhandel en er 140.000 winkels, ambulante handelaren en webshops zijn, worden er maar weinig initiatieven ondersteund die retailers één op één bijstaan. Als individu zijn ze in economisch opzicht vaak niet interessant. Als groep zijn ze lastig te bewegen tot samenwerken. Dat maakt hen kwetsbaar. Echter, de grootste klap krijgt de retail van de consument. Door het veranderde koopgedrag, mede aangestuurd door de opkomst van de pure players en de webshops van de winkelketens, laten deze massaal de zelfstandige retailer links liggen. Retailers hebben het steeds moeilijker om de toegevoegde waarde en het onderscheidende vermogen van hun winkel aan te tonen. Ze ontwikkelen nauwelijks klantenperceptie en hebben daardoor veel te weinig of zelfs geen grip op de belevingswereld van de consument. Indien de retail niet gaat samenwerken is de kans groot dat er een kaalslag gaat plaatsvinden die z'n weerga niet kent. Deskundigen spreken over het verdwijnen van 30 tot 50% van het huidige aantal zelfstandige retailers. Er is dus werk aan de winkel! Dit boek geeft een indruk van de sterke verbondenheid tussen de retail en gemeenten, vastgoedeigenaren, banken en kennisorganisaties. Het beschrijft ontwikkelingen die direct van invloed zijn op het bestaansrecht van de zelfstandige retail. RDRB verzorgt op afspraak seminars, workshops, brainstorm- en kennissessies over deze materie. Tijdens deze bijeenkomsten krijgt men inzichten, adviezen en handvatten aangereikt over zaken zoals beschreven in dit boek. Centraal staat de noodzaak tot samenwerken, het ontwikkelen van nieuwe business modellen, gezamenlijke online initiatieven, regionale internetplatforms en weblogistiek.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

25% korting
9,75
Femke Cuijpers
Retail theater
12,00
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Patrick Petersen
Handboek E-commerce
sorry, niet op voorraad