• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het einde van concurrentie?

Zakendoen in de platformeconomie
Maak tweedehands je eerste keus
3+1 actie
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789024427284
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2019
Aantal pagina's
192

Waar gaat het over?

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert. Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders als Bol.com, Amazon.com of Zalando.com? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenaamde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking.com Thuisbezorg.nl of AirBnB. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen en netwerken. Moet je nu mee doen? Hoe kan je nog onderscheidend zijn? Dit is de vraag voor ieder bedrijf in de consumentenmarkt, maar zeker ook in de business to business markt. •Moet je direct gaan verkopen of via winkels/distributeurs? •Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs? Relevante vragen die behandeld worden. Praktisch, toegankelijk en actiegericht. Natuurlijk met veel voorbeelden van Bol.com tot Bidfood en Amazon.com. Dit boek slaat een brug tussen internet en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten. Iedere manager, directeur, IT, Marketing en Finance kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en communities, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.Cor Molenaar is Hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit, Directeur van het strategische adviesbureau eXQo consultancy te Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarborg. Hij heeft veel boeken geschreven waaronder:einde van de massamarketing(1993), eStrategie (2000),De impact van de ik-cultuur (2003), het einde van winkels (2011) en De kracht van platformstrategie (2017)
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

3+1 actie
4,95
3+1 actie
10,50
3+1 actie
26,50
3+1 actie
28,00
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
3+1 actie
39,75 29,81
3+1 actie
12,95
3+1 actie
4,95
3+1 actie
10,50
3+1 actie
26,50
3+1 actie
28,00
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
3+1 actie
39,75 29,81
3+1 actie
12,95

Anderen bekeken ook

50% korting
3+1 actie
2,50
Cor Molenaar
Red de winkel!
50% korting
3+1 actie
2,72
3+1 actie
7,50
Maurits Kreijveld
De kracht van platformen
3+1 actie
18,70
3+1 actie
22,00
Martijn Arets
Platformrevolutie
3+1 actie
24,30
Chris Anderson
Long Tail
50% korting
3+1 actie
3,75
Cor Molenaar
Actie!
Geef me een seintje
Geef me een seintje