• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het einde van concurrentie?

Zakendoen in de platformeconomie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Stapelweken

6,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Het einde van concurrentie?
Het einde van concurrentie?
Beetje gebruikt
6,50
781201682
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789024427284
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2019
Aantal pagina's
192

Waar gaat het over?

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert. Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders als Bol.com, Amazon.com of Zalando.com? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenaamde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking.com Thuisbezorg.nl of AirBnB. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen en netwerken. Moet je nu mee doen? Hoe kan je nog onderscheidend zijn? Dit is de vraag voor ieder bedrijf in de consumentenmarkt, maar zeker ook in de business to business markt. •Moet je direct gaan verkopen of via winkels/distributeurs? •Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs? Relevante vragen die behandeld worden. Praktisch, toegankelijk en actiegericht. Natuurlijk met veel voorbeelden van Bol.com tot Bidfood en Amazon.com. Dit boek slaat een brug tussen internet en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten. Iedere manager, directeur, IT, Marketing en Finance kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en communities, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.Cor Molenaar is Hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit, Directeur van het strategische adviesbureau eXQo consultancy te Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarborg. Hij heeft veel boeken geschreven waaronder:einde van de massamarketing(1993), eStrategie (2000),De impact van de ik-cultuur (2003), het einde van winkels (2011) en De kracht van platformstrategie (2017)
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
Stapelweken
11,90
Lucille van der Hagen
BiSL Next
Stapelweken
16,35
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
Stapelweken
39,75 29,81
Stapelweken
4,95
Rianca Evers-den Ouden
Samensturing
Stapelweken
27,55
Stapelweken
6,50
Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
Stapelweken
11,90
Lucille van der Hagen
BiSL Next
Stapelweken
16,35
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
Stapelweken
39,75 29,81
Stapelweken
4,95
Rianca Evers-den Ouden
Samensturing
Stapelweken
27,55
Stapelweken
6,50

Anderen bekeken ook

50% korting
Stapelweken
2,50
Cor Molenaar
Red de winkel!
50% korting
Stapelweken
2,72
Stapelweken
6,85
Martijn Arets
Platformrevolutie
Stapelweken
24,30
Chris Anderson
Long Tail
50% korting
Stapelweken
3,75
Cor Molenaar
Actie!
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Maurits Kreijveld
De kracht van platformen
Geef me een seintje
Geef me een seintje