• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Doeltreffend beïnvloeden

gebaseerd op inzichten van gedragseconomie en socio-neurowetenschappen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789492528087
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
S2 Uitgevers
Jaar van uitgifte
2017
Aantal pagina’s
160

Waar gaat het over?

Veel mensen denken dat ze bestand zijn tegen beïnvloeding. Maar je kunt niet niet beïnvloed worden. Elke dag zijn we bezig met beïnvloeden of zijn we onderhevig aan de beïnvloeding van iemand anders. Velen van ons doen dit vakmatig - bijvoorbeeld docenten, marketingprofessionals, politici en managers - maar ook iedereen die iemand wil overtuigen van een idee of de ongewenste gewoonten van een ander wil veranderen, probeert iemand te beïnvloeden. Maar hoe kun je dit doeltreffend doen? Hoe zorg je ervoor dat je het gedrag, de voorkeur of de aandacht van iemand werkelijk kunt beïnvloeden? Willem Verbeke en Lamar Qayoumi ontwikkelden zes 'bouwstenen' waarmee iedereen kan leren om een individu of een groep effectief te beïnvloeden - of om een toegepaste beïnvloedingstechniek te herkennen en jezelf daar beter tegen te kunnen verweren. In Doeltreffend Beïnvloeden worden deze zes bouwstenen uitgebreid besproken en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. Tevens gaan de auteurs in op de drie afzonderlijke processen die een belangrijke rol spelen bij het beïnvloeden van een ander: elementaire, cognitieve en motivationele processen. De getoonde inzichten en besproken technieken maken van Doeltreffend Beïnvloeden niet alleen een praktische handleiding voor wie daadwerkelijk zijn beïnvloedingstechnieken wil verbeteren, maar geven ook een fascinerend inzicht in de vaak verborgen mechanismen die onze huidige maatschappij in sterke mate kenmerken. Prof. Willem J.M.I. Verbeke Ph.D. (University of Pennsylvania, USA) is buitengewoon hoogleraar Sales en Account Management aan de Erasmus School of Economics, Rotterdam en is mede-oprichter en mede-eigenaar van Professional Capital en EMIC. Verbeke publiceerde talloze wetenschappelijke artikelen in nationale en internationale tijdschriften, schreef tien boeken en trainde meer dan 5000 managers en account managers.Drs. Lamar J. Qayoumi is summa cum laude afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Qayoumi is specialist op het gebied van marketing en is tevens ondernemer
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

Robert B. Cialdini
Invloed
13,30
Genieke Hertoghs
Impact
28,00
Ronald van Aggelen
Mindhacking
13,95
Willem Verbeke, Dave Teeuwsen
De veerkrachtige professional
sorry, niet op voorraad
Guido Valkeneers
Consumentenpsychologie
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad