• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De kracht van platformstrategie

het is buigen of barsten
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789024408696
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Boom
Jaar van uitgifte
2017
Aantal pagina’s
192

Waar gaat het over?

De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden? Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut. In dit boek geeft Molenaar inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen. Essentieel om de toekomst van uw eigen organisatie veilig te stellen! Cor Molenaar is Buitengewoon Hoogleraar eMarketing aan de RSM/ErasmusUniversiteit en bestudeert vooral het menselijk gedrag beïnvloed door de toepassing en adoptie van technologie. Zijn vorige boeken, o.a.: Het einde van de Massamarketing en Het einde van winkels? waren spraakmakend en van hoge voorspellende waarde.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

Salim Ismail, Yuri van Geest
Exponentiële organisaties
6,95
Menno Lanting, N.v.t.
De disruptieparadox
6,04
Jorg Snoeck, Pauline Neerman
The future of shopping
6,00
Martijn Arets
Platformrevolutie
21,85
sorry, niet op voorraad
Wout Withagen, Joost Gielen
Bouw een succesvolle online marktplaats
sorry, niet op voorraad
Sunil Gupta, Sunil Gupta
Driving Digital Strategy
sorry, niet op voorraad
Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne
Platform Revolution
sorry, niet op voorraad
Eric Ries, Ries Eric
The Lean Startup
sorry, niet op voorraad