Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communicatieonderzoek

Een strategisch instrument
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
4=3 actie

7,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Communicatieonderzoek
Communicatieonderzoek
Echt gebruikt
7,00
1103800308
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789046902806
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina's
288

Waar gaat het over?

Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.

Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel ligt de focus op de analyse van de relatie tussen communicatie en onderzoek. Het tweede deel behandelt een aantal belangrijke theoretische en praktische zaken uit het onderzoeksveld, zoals het onderzoeksprincipe en het onderzoeksproces. Deel drie bevat een overzicht van de meest bekende vormen van communicatieonderzoek, waaronder pretesten, mediumbereikonderzoek en klantentevredenheidsonderzoek. Ook nieuwe ontwikkelingen komen aan bod, zoals de opkomst van social media en het toenemende belang van accountability.

Communicatieonderzoek is geschikt voor studenten van communicatieopleidingen, omdat het een overzicht geeft van de professionele instrumenten waarover zij kunnen beschikken bij de analyse van communicatieproblemen. Daarnaast verschaft dit boek informatie aan communicatiemanagers die hun beleid willen verbeteren met behulp van onderzoek.

Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
J.P. Geelen
HAAGSE HUWELIJK
70% korting
4=3 actie
6,90 2,07
4=3 actie
20,65
Jessica Rijnboutt
Argumenteren / Skills
4=3 actie
20,15
J.P. Geelen
HAAGSE HUWELIJK
70% korting
4=3 actie
6,90 2,07
4=3 actie
20,65
Jessica Rijnboutt
Argumenteren / Skills
4=3 actie
20,15

Anderen bekeken ook

4=3 actie
9,90
Ilse Van Ravenstein
De gespreksfluisteraar
4=3 actie
20,55
Genieke Hertoghs
Impact
4=3 actie
19,50
Ilse van Ravenstein
Change Made Simple
Geef me een seintje
Mark van Vuuren
100% consistent
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Ivo Recourt
Politiehart
Geef me een seintje