Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Storytelling handboek

Organisatieverhalen voor managers, trainers en onderzoekers
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie

16,65

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Storytelling handboek
Storytelling handboek
Beetje gebruikt
16,65
1195500033
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789047300793
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina’s
208

Waar gaat het over?

Waar mensen bij elkaar zitten worden verhalen verteld. Ook organisaties zitten vol verhalen én kunnen hevig om een verhaal verlegen zitten. Verhalen die mensen stimuleren, die betekenis en richting geven, die concreet maken wat abstract is of emotie oproepen.

Wie zelf persoonlijke en authentieke organisatieverhalen durft te vertellen of gevoelig is voor de verhalen van anderen, kan veranderprocessen en leerprocessen stevig in gang zetten, ondersteunen, monitoren en evalueren. En voor onderzoek zijn organisatieverhalen misschien wel de rijkste bron van informatie.

Suzanne Tesselaar en Annet Scheringa bieden aan de hand van negen authentieke voorbeelden handvatten aan de verandermanager, trainer of onderzoeker om direct zelf met organisatieverhalen en storytelling aan de slag te gaan, bijvoorbeeld om:
- de manier waarop medewerkers over een verandertraject denken, drastisch te veranderen;
- een training een vliegende start te geven;
- met een projectteam draagvlak te creëren voor een project;
- verander- of leerdoelen betekenis en richting te geven;
- management en medewerkers in een fusietraject te verbinden;
- zicht te krijgen op de manier waarop medewerkers in hun werk of in een leertraject staan;
- leer- en verandertrajecten te monitoren en te evalueren.

Werken met authentieke verhalen is per definitie iets wat met emoties gebeurt of emoties opwekt. Daarin zit hem ook de kracht van organisatieverhalen. Wie wel de kracht van verhalen wil, maar niet de emoties, komt bedrogen uit: dat werkt niet! Daar staat tegenover dat wie voor het hele pakket durft te gaan, verbaasd zal zijn over de effecten ervan.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

4=3 actie
4,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,60
David Stephenson
Big data ontrafeld
4=3 actie
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,90
4=3 actie
4,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,60
David Stephenson
Big data ontrafeld
4=3 actie
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,90

Anderen bekeken ook

4=3 actie
43,45
4=3 actie
11,80
René Boonstra
Storytelling
4=3 actie
27,75
Guido Everaert
Story telling
4=3 actie
19,00
sorry, niet op voorraad