• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sterke mannen, slimme vrouwen

het spel van macht en leiderschap
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

31,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Sterke mannen, slimme vrouwen
Sterke mannen, slimme vrouwen
Als nieuw
31,95
ISBN
9789089651730
Bindwijze
Hardcover
Taal
Overig
Uitgeverij
van Duuren Management
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina’s
216

Waar gaat het over?

Wie niet sterk is moet slim zijn. Om carrière te maken, zal je vooral egomacht moeten laten zien. Dat betekent dat je het podium moet nemen, besluitvaardig moet zijn, resultaten zichtbaar moet kunnen maken en jezelf weet te profileren. Wie dit alles doet, wordt gezien in organisaties. En de status die daarmee gepaard gaat, wordt gewaardeerd. Egomacht, ofwel macht door prestaties, is echter slechts één vorm van macht. Sterke mannen, slimme vrouwen laat zien dat er vijf vormen van macht zijn die binnen organisaties kunnen worden toegepast. Naast macht door prestaties komen ook macht door hulp vragen, macht door bondgenootschap, macht door reflectie en macht door dienend leiderschap aan bod. En elke vorm van macht kent zijn eigen waarde, mits organisaties en medewerkers zich bewust zijn van de mogelijkheden en de wenselijkheid van deze machtsvormen. In de beststeller Stratego voor vrouwen (2007) ging het om de ongeschreven regels van het spel die je moet kennen om carrière te maken, de regels van het spel zoals die op dit moment in organisaties gelden. Sterke mannen, slimme vrouwen gaat over het zichtbaar maken van verschillende machtsvormen die in organisaties een rol spelen. De auteurs pleiten ervoor dat organisaties hun focus verbreden. Naast de kwaliteiten die horen bij egomacht, moeten organisaties ook andere kwaliteiten gaan waarderen: openstaan voor ideeën van anderen, het bieden van vertrouwen en het aangaan van verbindingen. Deze eigenschappen zijn onmisbaar als het gaat om het vormgeven van een cultuur van inclusiveness (het bewust inzetten van masculiene en feminiene kwaliteiten) en leiderschap dat aansluit bij het nieuwe werken. De auteurs putten uit wetenschappelijke literatuur en combineren deze kennis met hun eigen ervaringen uit de bedrijfspraktijk. Zij bieden zodoende een verfrissende kijk op macht en leiderschap. De eerste druk van deze uitgave verscheen onder de titel Stratego the next level. Monic Bührs en Elisa de Groot zijn de oprichters van In Touch women resource management (www.intouchwrm.nl). Zij zijn de auteurs van de bestseller Stratego voor vrouwen, genomineerd voor Managementboek van het jaar 2008, en co-auteurs van Strategisch onderhandelen voor vrouwen (2009).
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

M. Buhrs, Edwin De Groot
Stratego voor vrouwen
12,30
Michael Hoffman, Alexander Krings
100 wereldwonderen
4,75
N.v.t., Tamsin Pickeral
Paarden & Pony's
4,80
Elisa de Groot, Monic Buhrs
Stratego voor vrouwen
29,45
Carolina Pruis
Vrouw op de apenrots
13,65
Elisa de Groot, Elisa de Groot
Stratego, the next level
6,45
Monic Buhrs, Elisa de Groot
Vrouwen bluffen niet
9,95
H.J. Groenewegen, E.Ch. Wolters
Quintessens - Neurologie
28,05
Yvette Berkel, Monic Buhrs
Strategisch onderhandelen voor vrouwen
11,25
Monic Buhrs, Elisa de Groot
Onderhandelen voor vrouwen
17,10
sorry, niet op voorraad