Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Schizofrene marketing

integratie van online- en offline marketing
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789055948857
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Scriptum
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina’s
200

Waar gaat het over?

In gesprekken met CEO's, marketeers, onderzoekers, managers voor e-commerce en mediamanagers komt de volgende vraag met stip het vaakst op tafel: 'Hoe integreer ik online- en offline-kanalen, zodat ze elkaar versterken?' Elk bedrijf moet zichzelf deze vraag stellen. Niet één keer, maar steeds opnieuw. De ontwikkeling van het internet creëert doorlopend nieuwe marketingmogelijkheden, maar marketing en reclame worden er niet eenvoudiger op. De waarheid is: onze marketingorganisaties zijn nog ver verwijderd van een naadloze integratie van online- en offline-kanalen. Hoe vaak maakt u het mee, dat een verkoper in een winkel u aanbeveelt ook eens de online-shop te bezoeken - bijvoorbeeld als de winkel het kledingstuk dat u zoekt niet op voorraad heeft? Dit gebeurt zelden. Door de gescheiden manier waarop online- en offline-kanalen georganiseerd zijn, concurreren ze met elkaar. Een groei in het verkoopkanaal online wordt dikwijls als kannibalisatie ervaren. Zie hier de schizofrene aard van onze marketingorganisaties: we spreken tot onze consument met meerdere stemmen, terwijl die consument allang geïntegreerd koopt en handelt. Dit boek helpt online- en offline-marketeers om van elkaar te leren, dezelfde taal te spreken en beter samen te werken. In de nabije toekomst zullen alleen die bedrijven succesvol zijn, die het beste van beide werelden weten te benutten. De integratie van online- en offline-marketing zal meestal niet vanzelf gaan. Het senior management zal er dus gericht, vanuiteen duidelijke visie, op moeten aansturen. Onderwerpen: de online-revolutie: wereldwijde statistieken ? het internet en de 5 krachten van Porter ? nieuwe concurrentiestrategieën ? de toekomst van het internet ? online & offline advertising voor Dummies ? de online 'cheap offer now!!'-mentaliteit ? online branding ? sturen op ROI ? top-6 oorzaken van falende reclame ? strategisch crossmediaal communiceren ? massapersonalisatie ? privacy ? de nieuwe consumer journey ? social marketing ? de opmars van de smartphone ? de 'Cloud' ? de toekomst van apps ? de marketingorganisatie van de toekomst ? het media- en reclamebureau van de toekomst Over Joris Merks Joris Merks is Research Manager bij Google. In zijn werk helpt hij bedrijven om de invloed van internet op consumentengedrag te begrijpen en om online- en offline-marketingstrategieën met elkaar te integreren. Voordat hij bij Google kwam, was Joris Senior Research manager bij Metrixlab, Consultant bij Gfk Daphne, deed hij media audits bij Accenture, en werkte hij voor reclamebureau Ara Advertising. Joris is een datagedreven strateeg. Hij specialiseerde zich in het geïntegreerd managen van merken, campagnecreaties en mediastrategieën op basis van meer dan 150 nationale en internationale trackingstudies en crossmediale studies voor grote adverteerders.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Marketing

70% korting
4=3 actie
5,45
4=3 actie
nog 1 op voorraad
41,90
Jochen Roef, Jozefien de Feyter
Mensen raken = klanten maken
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,80
70% korting
4=3 actie
5,45
4=3 actie
nog 1 op voorraad
41,90
Jochen Roef, Jozefien de Feyter
Mensen raken = klanten maken
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,80

Anderen bekeken ook

Harmen van Straaten
Super Jan / Super Jan / 1
40% korting
4=3 actie
7,40
4=3 actie
5,45
4=3 actie
43,40
Oek de Jong
HOKWERDA'S KIND
4=3 actie
20,70
J.C. Schuurman
De apostelen
40% korting
4=3 actie
5,80
4=3 actie
9,40
Hans van Bommel, Jo van Engelen
De Verbinding
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Harmen van Straaten
Super Jan special
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad