• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Procesmanagement in de praktijk

beschrijven, besturen, analyseren en verbeteren
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789491743030
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Educatieve Uitgeverij Nederland
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina’s
420

Waar gaat het over?

Dit boek verschaft inzicht in het managen van de processen die essentieel zijn voor elke moderne organisatie. De nieuwste kennis en theorie uit het vakgebied zijn voor u gebundeld, zodat u beter in staat bent de efficiëntie en effectiviteit van werkprocessen binnen uw organisatie te optimaliseren. Het boek bestaat uit twee prettig leesbare delen. Deel I vormt de basis en legt uit hoe u procesmanagement in vier stappen kunt toepassen in uw organisatie: plan, do, check en act. Deze stappen vormen samen een cyclus, die de organisatie herhaaldelijk zal doorlopen. De PDCA-cyclus van procesmanagement is vertaald in de volgende stappen: processen beschrijven, besturen, analyseren en verbeteren. Elk hoofdstuk uit deel I behandelt één stap. Een fictief bedrijf vormt de rode draad in het verhaal, zodat de vertaling naar de praktijk direct zichtbaar wordt. In deel II gaat u dieper in op de materie en u leert hoe u processen kunt analyseren en verbeteren vanuit het perspectief van Six Sigma, Lean Management en de systeemtheorie. Dit boek beschrijft geen ideaalbeeld dat nagestreefd moet worden, maar de dagelijkse realiteit en de problemen die zich daarin voordoen. Daarom is ook een hoofdstuk gewijd aan probleemoplossingstechnieken. Zowel creativiteits-, onderzoeks- als beslissingstechnieken komen daarin aan bod. Om processen daadwerkelijk te verbeteren, heeft een organisatie de bereidheid van haar medewerkers nodig. Het laatste hoofdstuk gaat daarom in op de verander kundige aanpak van procesmanagement. U leest hoe u zelf de betrokkenheid van uw medewerkers kunt vergroten en hoe u veranderingen van processen kunt aanpakken. Na het lezen van dit boek bent u in staat om met verschillende technieken de processen in uw organisatie te professionaliseren.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

Rien Elling, Bas Andeweg
Rapportagetechniek
24,95
Hans de Bruijn, Ernst Ten Heuvelhof
Procesmanagement
35,05
Clarence van der Putte, Fred Rienstra
Principes van bedrijfseconomie
17,20
Hugo Hendriks, Jan Jakobs
Procesmanagement in de praktijk
sorry, niet op voorraad
Frits Kluijtmans, Albert Kampermans
Leerboek HRM
sorry, niet op voorraad
Hugo Hendriks, Jan Jakobs
Procesmanagement in de praktijk
sorry, niet op voorraad