Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Handboek voor leraren

Hoe word je een goede leraar
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie

15,10

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Handboek voor leraren
Handboek voor leraren
Echt gebruikt
15,10
833301269
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789046902509
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
400

Waar gaat het over?

Hoe word je een goede leraar? Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke startende leraar moet beschikken. Naast de belangrijkste basisprincipes van het lesgeven, biedt de uitgave inzicht in de processen die ten grondslag liggen aan de praktijk van alledag. In het Handboek voor leraren vind je de basis die nodig is om een succesvolle leraar te worden. In het eerste deel staan de leerpsychologietheorieën en de didactiek die daarop is afgestemd centraal. Deel twee bespreekt de relatie tussen de leraar en de leerling. Er wordt ingegaan op communicatie en interactie met groepen, maar ook op het omgaan met individuele leerlingen. Bijbehorende thema’s zijn pesten, ordehandhaving en conflicthantering. In deel drie beschrijven de auteurs het Nederlandse onderwijssysteem met onderwerpen zoals de schoolorganisatie, de schoolcultuur en de verschillende schooltypes. Daarnaast wordt ingegaan op de relatie tussen school en omgeving. Deel vier ten slotte, gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Handboek voor leraren is een toegankelijk geschreven, gedegen en praktisch boek voor elke leraar (in opleiding) in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. Dit boek is ook bruikbaar voor instructeurs in Associate degree-opleidingen. Bij het schrijven is rekening gehouden met de actuele onderwijsstructuur, de kerndoelen en de generieke kennisbasis. De relatie met de onderwijspraktijk wordt versterkt door een uitgebreide website met onder andere PowerPoints, oefeningen, testen, vragenlijsten en beoordelingsformulieren.Walter Geerts en René van Kralingen zijn beiden ervaren lerarenopleiders en auteurs van diverse onderwijsuitgaven. Walter Geerts is medeauteur van het project Didiclass en is een van de opstellers van de generieke kennisbasis. René van Kralingen is trainer/onderwijsadviseur bij onderwijsadviesbureau Van Kralingen. Hij houdt zich onder andere bezig met toetsing, werkvormen, timemanagement, effectieve instructies en leidinggeven.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

4=3 actie
7,60
4=3 actie
48,75

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Onderwijs

Katinka Slump
Leerrecht?
4=3 actie
8,04
Katinka Slump
Leerrecht?
4=3 actie
9,15
4=3 actie
5,85
4=3 actie
25,60
Wilfried Van den Brande
Elke dag fluitend naar de klas
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,45
Katinka Slump
Leerrecht?
4=3 actie
8,04
Katinka Slump
Leerrecht?
4=3 actie
9,15
4=3 actie
5,85
4=3 actie
25,60
Wilfried Van den Brande
Elke dag fluitend naar de klas
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,45

Anderen bekeken ook

Sebo Ebbens
Effectief leren
4=3 actie
14,40
Simon Ettekoven
Effectief leren
4=3 actie
18,75
Peter Teitler
Lessen in orde
4=3 actie
10,55
4=3 actie
27,45
Peter Teitler
Lessen in orde
4=3 actie
20,20
Peter Teitler
Lessen in orde
4=3 actie
29,50
4=3 actie
4,65
4=3 actie
48,75
4=3 actie
21,50