• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Generatie Y: aan het werk

Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789048408467
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Lecturium B.V.
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina’s
83

Waar gaat het over?

Waarom zijn veel talentprogramma¿s zonde van het geld? Waarom zou het traditionele functiehuis op de schop moeten? Hoe is de nieuwe aanstormende generatie te binden en te boeien? Kim Castenmiller zet in deze publicatie helder uiteen wat de unieke kenmerken zijn van de jongste werkende generatie; de Generatie Y. Op basis van uitgebreid onderzoek en haar eigen ervaringen als HR-professional, legt zij uit wat organisaties kunnen leren van deze aanstormende talenten. Dit boek geeft weer dat de tijdgeest fundamenteel aan het veranderen is. Organisaties bevinden zich op een kantelpunt: oude hiërarchische structuren verliezen terrein, steeds meer jonge mensen zijn wars van autoritair leiderschap en weigeren om bureaucratische bolwerken mee op te tuigen. Jonge talenten zijn niet meer te binden en te boeien met geld, maar verwachten tege-lijkertijd wel een goed salaris. Ze schromen niet om heilige huisjes in organisaties aan de kaak te stellen. Authentiek zijn staat hoog in het vaandel, zij willen zich graag ontwik-kelen en hechten eraan een zinvolle bijdrage te leveren. De drijfveren van Generatie Y zijn niet meer dezelfde als de drijfveren van hun leidinggevenden en managers. Organisaties zijn nog vaak traditioneel ingesteld, terwijl de Generatie Y inmiddels ge-heel andere behoeften heeft. Met de nieuwe drijfveren van deze generatie voor ogen, komt Castenmiller tot een beschrijving van de ¿organisatie van de toekomst¿ en een bijbehorende, nieuwe HRM-focus. Organisaties en managers zullen zichzelf opnieuw moeten uitvinden, want: You cannot manage third generation strategies with second generation organizations and fi rst generation managers (Bartlett & Ghoshal, 1994).Laat u inspireren. De toekomst is nu!
Lees verder

Recensies

0 recensies
nog 1 op voorraad
18,45
H. Adam, R. van den Berg
E-Hrm
25% korting
11,90
R. Coppenhagen
Creatieregie
Tweedehands Echt gebruikt
7,90
R. Coppenhagen
Creatieregie
Tweedehands Als nieuw
7,30
Tweedehands Beetje gebruikt
42,20
nog 1 op voorraad
18,45
H. Adam, R. van den Berg
E-Hrm
25% korting
11,90
R. Coppenhagen
Creatieregie
Tweedehands Echt gebruikt
7,90
R. Coppenhagen
Creatieregie
Tweedehands Als nieuw
7,30
Tweedehands Beetje gebruikt
42,20

Anderen bekeken ook

Rene C.W. Boender
Gen Z
6,65
Frits Spangenberg
Grenzeloze generatie
30% korting
4,00
22,20
Thijs Launspach
Fokking druk
11,20
Jos Ahlers
Generatie Z
12,30
Aart C. Bontekoning
Het generatieraadsel
12,85
Rosa Surachno
Generatie EI
25% korting
9,00
Thijs Launspach
Werken met millennials
13,25
Aart Bontekoning
Ygenwijs
25% korting
6,40