Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De managementideeënfabriek

goeroes, consultants en het vermarkten van managementkennis
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad

12,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De managementideeënfabriek
De managementideeënfabriek
Beetje gebruikt
12,00
301700084
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789024404414
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina’s
200

Waar gaat het over?

Aan invloedrijke ideeën geen gebrek in management- en consultancyland. Maar wat weten we eigenlijk over de manier waarop deze managementideeën tot stand zijn gekomen? En op welke manier worden we verleid om deze ideeën op te pakken en zelfs op organisaties los te laten?

Dit boek gaat over de oorsprong van managementideeën en hoe deze worden ontwikkeld door consultants en goeroes. Het geeft een kijkje achter de schermen van het ontstaan van invloedrijke ideeën als de BCG-matrix, het 7S-model, Total Quality Management (TQM), de Balanced Scorecard (BSC), Customer Relationship Management (CRM), Lean Management, Agile en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Hoewel veel van deze ideeën op grote schaal bekend zijn onder managers, consultants en wetenschappers, worden er te weinig kritische vragen over hun oorsprong en ontwikkeling gesteld. Dit boek laat zien dat managementideeën vooral het resultaat zijn van mensenwerk - maar wel van mensen die een uniek vak verstaan.

Managers en consultants kunnen met De managementideeënfabriek hun eigen ideeën scherpen en kritisch kijken naar de ideeën die ze krijgen aangereikt in boeken, via seminars en van collega's.

Stefan Heusinkveld is als hoofddocent verbonden aan de vakgroep Management en Organisatie van de Vrije Universiteit Amsterdam en doet onderzoek naar de aantrekkingskracht van goeroes en hun ideeën.

'Al jaren kenmerkt het onderzoek van Stefan Heusinkveld naar het ontstaan van managementideeën zich door een zeldzame spitsvondigheid. Het simpele gegeven dat die ideeën ergens bedacht worden, is daarbij het uitgangspunt. Iedere bestuurder, manager, adviseur of zelfs politicus zou dit boek moeten lezen.' - René ten Bos, Denker des Vaderlands
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

4=3 actie
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
39,75
Gerben Nijmeijer
NILS
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
18,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
19,75
Joël Aerts
MBA in een dag
4=3 actie
15,65
4=3 actie
19,50
4=3 actie
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
39,75
Gerben Nijmeijer
NILS
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
18,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
19,75
Joël Aerts
MBA in een dag
4=3 actie
15,65
4=3 actie
19,50

Anderen bekeken ook

Rick Pastoor
Grip
4=3 actie
12,40
Maurits Kreijveld
De kracht van platformen
4=3 actie
7,80
sorry, niet op voorraad
Sander Klous, Nart Wielaard
Vertrouwen in de slimme samenleving
sorry, niet op voorraad