• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De beleveniseconomie

werk is theater en iedere onderneming creeert zijn eigen podium
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie

9,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De beleveniseconomie
De beleveniseconomie
Beetje gebruikt
9,90
ISBN
9789052617411
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
BIM Media BV
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
322

Waar gaat het over?

Waarom kost een kop koffie in café Florian aan het San Marcoplein
in Venetië meer dan een kop koffie in een eenvoudig cafeetje? Wat
trekt mensen naar het sportparadijs Niketown in Londen? Wat zoeken
kinderen en volwassenen in Disneyland? Waarom zijn mensen bereid
flink meer te betalen voor een kerstboom bij een tuincentrum met
een volledig ingerichte kerstshow, compleet met rondwandelende
kerstman en glühwein?
In De beleveniseconomie betogen de auteurs dat de klant meer wil
dan een product en dat hij bereid is extra te betalen voor de belevenis.
Ondernemingen vormen podia voor het creëren van die belevenis,
een bijzondere gebeurtenis waar de klant een goed gevoel bij krijgt.
De waarde die de klant hecht aan die bijzondere ervaring bepaalt het
prijskaartje van het specifieke product of goed.
In dit boek vindt u talloze inspirerende voorbeelden van bedrijven
als Disney, de beroemde boekhandelsketen Barnes & Nobles, British
Airways, Hard Rock Café en McDonald’s die met succes inspelen op deze
behoefte van de consument om vermaakt te worden. Tegelijkertijd is
De beleveniseconomie het draaiboek waarmee u zelf ook zulke nieuwe
ervaringen kunt regisseren.
Joseph Pine en James Gilmore zijn de oprichters van Strategic
Horizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt om nieuwe manieren
te bedenken om waarde toe te voegen aan hun producten of
diensten. Zij zijn tevens de auteurs van het boek Authenticiteit.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

B. Joseph Pine
De beleveniseconomie
4=3 actie
11,30

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

4=3 actie
5,00
B. Joseph Pine
De beleveniseconomie
4=3 actie
11,30
Peter Scheele
Vissers Latijn
4=3 actie
8,45
4=3 actie
5,80
P.Ch. Donders
De leider als coach
30% korting
4=3 actie
5,45
4=3 actie
8,75
J. Bittleston
Yoga
30% korting
4=3 actie
5,45
Scott Adams
Dilbert Principe
4=3 actie
5,75
Verkerk, P.A.M. de Groot
Binas Havo VWO
sorry, niet op voorraad
W.G.J. Bastiaanse-Kuijpers
Adoptie
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Truus Groen, T. Groen
100 X 100
sorry, niet op voorraad