Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Concurreren met creativiteit

De kern van innovatiemanagement
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
40% korting

4,80

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Concurreren met creativiteit
Concurreren met creativiteit
Echt gebruikt
4,80
1075800261
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789043013093
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Pearson Benelux
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
143

Waar gaat het over?

Uit recent onderzoek van KPMG kwam naar voren dat 80% van de bedrijven vreesde niet meer voort te kunnen bestaan als zij in de komende jaren niet innoveren. Door de snel veranderende markt is het tegenwoordig niet meer voldoende om te vertrouwen op ervaringen uit het verleden omdat deze niet de garantie geven voor succes in de toekomst. Dat betekent dat het voor een bedrijf van belang is om een klimaat te scheppen waarin ideeën van werknemers serieus genomen worden en creativiteit wordt bevorderd. Voordelen voor een bedrijf dat werknemers stimuleert creatief mee te denken zijn de volgende: Motivatie: het motiveert medewerkers als zij hun eigen ideeën kwijt kunnnen en zien dat het wordt toegepast. Competitieve voordelen: door innovatie zal je de concurrentie steeds een stap voor blijven. Dat innovatie en creativiteit, en daarmee dus het menselijk kapitaal, ook steeds serieuzer genomen gaat worden, blijkt wel uit het feit dat Unilever ondernemersschap en innovativiteit zelfs getorpedeerd heeft tot een van de belangrijkste strategische doelen. En KPN heeft een eigen afdeling Idea Management waar het hele proces begeidt wordt van ideeën stimuleren, beoordelen en verwerken. De uitgevoerde ideeën hebben KPN in 2000 een besparing opgeleverd van maar liefst 109 miljoen gulden. Dit boek bespreekt de waarde van creativiteit en gaat in op de eigenschappen van een creatieve organisatie. Vervolgens presenteert het een stappenplan voor bedrijven om tot een creatieve organisatie te komen. Over de auteur Prof.dr. Jeff B.R. Gaspersz is verbonden aan de Universiteit Nyenrode als hoogleraar HRM en Management van Innovatie en creativiteit. Hij is tevens vice-voorzitter van CHROME, het kenniscentrum van Nyenrode op het gebied van kennismanagement, innovatie en human resource management. Voorts is hij directeur van Cadenza Creativity Consulting. Hij heeft zich onder meer gespecialiseerd in creativiteitsstrategieën om nieuwe (markt)kansen voor organisaties te ontdekken.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
nog 1 op voorraad
39,75
nog 1 op voorraad
30,15
Gian Kerstges
De moedige manager
nog 1 op voorraad
13,15
40% korting
nog 1 op voorraad
29,00
Jos Burgers
Hondenbrokken
Tweedehands Echt gebruikt
3,90
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
nog 1 op voorraad
39,75
nog 1 op voorraad
30,15
Gian Kerstges
De moedige manager
nog 1 op voorraad
13,15
40% korting
nog 1 op voorraad
29,00
Jos Burgers
Hondenbrokken
Tweedehands Echt gebruikt
3,90

Anderen bekeken ook

Ellko Huizingh
Innovatiemanagement
9,95
70% korting
4,75
Frank Miedema
Wetenschap 3.0
13,45
70% korting
5,45
Jaap van Muijen, Joyce Rupert
Spanning in en rond organisaties
sorry, niet op voorraad
N. van Maaren
Van Adhd Tot Vmbo
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Thomas Rosenboom
Gewassen vlees
sorry, niet op voorraad
Paul van der Voort, Frank van Ormondt
Het innovatieboek
sorry, niet op voorraad