• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Concurreren met creativiteit

De kern van innovatiemanagement
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
25% korting
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar
Stapelweken

4,80 3,60

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Concurreren met creativiteit
Concurreren met creativiteit
Echt gebruikt
3,60
1075800261
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789043013093
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Pearson Benelux
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina's
143

Waar gaat het over?

Uit recent onderzoek van KPMG kwam naar voren dat 80% van de bedrijven vreesde niet meer voort te kunnen bestaan als zij in de komende jaren niet innoveren. Door de snel veranderende markt is het tegenwoordig niet meer voldoende om te vertrouwen op ervaringen uit het verleden omdat deze niet de garantie geven voor succes in de toekomst. Dat betekent dat het voor een bedrijf van belang is om een klimaat te scheppen waarin ideeën van werknemers serieus genomen worden en creativiteit wordt bevorderd. Voordelen voor een bedrijf dat werknemers stimuleert creatief mee te denken zijn de volgende: Motivatie: het motiveert medewerkers als zij hun eigen ideeën kwijt kunnnen en zien dat het wordt toegepast. Competitieve voordelen: door innovatie zal je de concurrentie steeds een stap voor blijven. Dat innovatie en creativiteit, en daarmee dus het menselijk kapitaal, ook steeds serieuzer genomen gaat worden, blijkt wel uit het feit dat Unilever ondernemersschap en innovativiteit zelfs getorpedeerd heeft tot een van de belangrijkste strategische doelen. En KPN heeft een eigen afdeling Idea Management waar het hele proces begeidt wordt van ideeën stimuleren, beoordelen en verwerken. De uitgevoerde ideeën hebben KPN in 2000 een besparing opgeleverd van maar liefst 109 miljoen gulden. Dit boek bespreekt de waarde van creativiteit en gaat in op de eigenschappen van een creatieve organisatie. Vervolgens presenteert het een stappenplan voor bedrijven om tot een creatieve organisatie te komen. Over de auteur Prof.dr. Jeff B.R. Gaspersz is verbonden aan de Universiteit Nyenrode als hoogleraar HRM en Management van Innovatie en creativiteit. Hij is tevens vice-voorzitter van CHROME, het kenniscentrum van Nyenrode op het gebied van kennismanagement, innovatie en human resource management. Voorts is hij directeur van Cadenza Creativity Consulting. Hij heeft zich onder meer gespecialiseerd in creativiteitsstrategieën om nieuwe (markt)kansen voor organisaties te ontdekken.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
Stapelweken
11,90
Stapelweken
18,40
Lucille van der Hagen
BiSL Next
Stapelweken
16,35
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
Stapelweken
39,75 29,81
Chris Matts
Commitment
Stapelweken
18,40
Stapelweken
4,95
Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
Stapelweken
11,90
Stapelweken
18,40
Lucille van der Hagen
BiSL Next
Stapelweken
16,35
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
Stapelweken
39,75 29,81
Chris Matts
Commitment
Stapelweken
18,40
Stapelweken
4,95

Anderen bekeken ook

Ellko Huizingh
Innovatiemanagement
25% korting
Stapelweken
5,32
50% korting
Stapelweken
2,37
Frank Miedema
Wetenschap 3.0
Stapelweken
13,45
Stapelweken
5,45
Thomas Rosenboom
Gewassen vlees
Stapelweken
4,95
Jaap van Muijen, Joyce Rupert
Spanning in en rond organisaties
Geef me een seintje
N. van Maaren
Van Adhd Tot Vmbo
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Paul van der Voort, Frank van Ormondt
Het innovatieboek
Geef me een seintje