Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Wat werkt in coaching?

Wat het oplevert en voor wie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789023258148
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Uitgeverij Koninklijke van Gorcum Bv
Jaar van uitgifte
2021
Aantal pagina’s
240

Waar gaat het over?

Erik de Haan presenteert in dit boek het ultieme overzicht van wat écht werkt in coaching. Welke veranderingen brengt het teweeg, zowel voor coachees als voor organisaties en opdrachtgevers? "Wat werkt in coaching?" bespreekt de resultaten van honderden kwantitatieve studies naar de effectiviteit van werkgerelateerde en executive coaching. Gezamenlijk geven deze studies antwoord op drie belangrijke vragen: 1. Werkt coaching? 2. Zo ja (en dat is het antwoord op vraag 1), voor wie werkt het dan vooral? 3. En wat levert coaching eigenlijk op voor de coachees, degenen aan wie zij leiding geven, en hun organisaties? Erik de Haan beantwoordt deze vragen op een toegankelijke manier. Hij bespreekt de statistisch significante inzichten die voortkomen uit de studies en legt uit hoe deze kunnen worden toegepast. De Haan evalueert het beschikbare bewijs op heldere wijze, en definieert wat écht werkt in coaching. Zonder ingewikkelde formules en statistieken, en met heel weinig getallen: alleen de belangrijkste rondom effectgrootte en significantie. Hij geeft in elk hoofdstuk direct toepasbare adviezen voor de coachingpraktijk. Wat moet je bijvoorbeeld benadrukken in je coachinggesprekken om resultaat te boeken? Dit maakt van Wat werkt in coaching? een essentiële gids voor de “evidence-based” effectiviteit van coaching. Een onmisbaar handboek voor iedere coach en iedereen die wordt opgeleid tot coach. Erik de Haan is van oorsprong fysicus en deed al psychofysisch onderzoek voor zijn PhD in 1994. Hij leidt het Ashridge Centre for Coaching aan de Hult International Business School in het Verenigd Koninkrijk en is tevens hoogleraar Organisatieontwikkeling bij de postgraduate opleiding Executive Coaching van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij publiceerde ruim tweehonderd praktijkgerichte en wetenschappelijke artikelen en veertien boeken op basis van zijn expertise als organisatieadviseur, therapeut en executive coach. 'Niet alleen biedt dit boek een uitvoerig overzicht van de literatuur tot nu toe, het bekijkt deze literatuur ook op een open, kritische, moedige en creatieve manier. Het stelt je manier van denken ter discussie over (executive) coaching, over wat effectiviteit betekent, over hoe we het kunnen en moeten meten, en over hoe we verder moeten bouwen aan bewijs voor de effectiviteit van (executive) coaching. Dit boek hoort op de lijst van te lezen boeken te staan voor iedereen die op welke manier dan ook beroepsmatig te maken heeft met coaching.' - Dr. Tim Theeboom, senior lecturer bij het Center voor Executive Coaching, Vrije Universiteit, Amsterdam 'Elk hoofdstuk begint met de controverses, waarmee de problemen worden aangestipt alvorens te kijken naar de successen van coaching. Dat zie je niet vaak; coaching roept nogal vaak kritiekloos enthousiasme op.' - Silvia Dello Russo, associate professor, Toulouse Business School, Frankrijk
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
27,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
42,75
4=3 actie
nog 1 op voorraad
6,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
27,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
42,75
4=3 actie
nog 1 op voorraad
6,50

Anderen bekeken ook

4=3 actie
26,90
70% korting
4=3 actie
18,50
70% korting
4=3 actie
25,05
40% korting
4=3 actie
16,95
M. Dankers-van der Spek, M. Dankers-van der Spek
Moderne Bedrijfscommunicatie
sorry, niet op voorraad