Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Paradigma's

mentale modellen voor de toekomst
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
40% korting

4,30 2,58

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Paradigma's
Paradigma's
Nieuw
2,58
470901467
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789055940547
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Scriptum Books
Jaar van uitgifte
1996
Aantal pagina's
180

Waar gaat het over?

De laatste dertig jaar hebben wij veranderingen meegemaakt wat betreft de regels die ons leven bepalen. Wat als u of uw bedrijf enkele van deze veranderingen had kunnen zien aankomen? Wat als u of uw onderneming één van deze veranderingen met zekerheid had kunnen voorspellen? Wat had uw organisatie met deze informatie kunnen doen? Wie u ook bent of wat u ook doet, het zou heel wat hebben uitgemaakt. Op zijn minst zou u minder verrast zijn door de ontwikkelingen en minder last hebben van een 'toekomstschok'. In het gunstigste geval zou u miljoenen hebben kunnen verdienen - als u de kennis had gehad. Goed anticiperen en innoveren is het resultaat van strategische verkenningen aan de hand waarvan u toekomstscenario's kunt ontdekken. Strategische verkenningen bestaan uit vijf onderdelen: 1. Inzicht in invloeden - het vermogen te begrijpen wat uw percepties beïnvloedt. 2. Divergent denken - de vaardigheid meerdere goede antwoorden te ontdekken. 3. Convergent denken - de vaardigheid gegevens doelgericht te integreren en keuzemogelijkheden te rangschikken. 4. Routeplanning - het vermogen de paden aan te geven waarmee u van het heden in de toekomst komt. 5. Weergeven - de vaardigheid om de resultaten van de toekomstverkenningen in woorden, figuren of modellen te vangen. Dit boek concentreert zich vooral op het inzicht in invloeden. Immers, als je niet begrijpt hoe je percepties van de toekomst beïnvloed worden, zijn alle onderdelen nutteloos. Barker begint dus bij inzicht in invloeden in de hoop de lezer op weg te helpen naar een verbeterd anticiperend vermogen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
nog 1 op voorraad
13,65 8,19
nog 1 op voorraad
5,55
S. deep, L. Sussman
Actie
40% korting
nog 1 op voorraad
8,50 5,10
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
nog 1 op voorraad
13,45
40% korting
nog 1 op voorraad
5,95 3,57
40% korting
nog 1 op voorraad
3,90 2,34
40% korting
nog 1 op voorraad
13,65 8,19
nog 1 op voorraad
5,55
S. deep, L. Sussman
Actie
40% korting
nog 1 op voorraad
8,50 5,10
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
nog 1 op voorraad
13,45
40% korting
nog 1 op voorraad
5,95 3,57
40% korting
nog 1 op voorraad
3,90 2,34