• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

N(i)et echt!

Mediawijsheid in tijden van fake news
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789463797412
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Acco Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2019
Aantal pagina’s
176

Waar gaat het over?

Misleidende informatie is er altijd al geweest. Toch was de tsunami aan nieuws voor jou en je leerlingen nog nooit zo groot als nu. Het onderscheid maken tussen wat betrouwbaar is en wat niet? Dat is vandaag heel moeilijk. We zijn allemaal te misleiden. Leer je leerlingen daarom mediawijs te zijn. Leer hen kritisch om te gaan met wat ze (online) lezen. Is het nieuws? Of fake news? N(i)et echt. Mediawijsheid in tijden van fake news vertrekt vanuit een eenvoudig kader om je leerlingen bewust te maken van misleidende informatie: het kwartet feiten, informatie, kennis en wijsheid. Dit boek leert je wat data zijn, hoe die worden verzameld en wat technieken zijn om iemand te misleiden. Het gaat kort in op communicatiekanalen en vormen van bias. Mediawijsheid kan je overal in integreren: taallessen, maar ook wetenschappelijke of technische vakken. Leg je leerlingen uit hoe je misleidende informatie herkent en wat de valkuilen zijn. Laat hen oefenen met de tips en oefenstof uit dit boek. “Hoe kunnen we in de dagelijkse stroom van informatie het betrouwbare nieuws onderscheiden van fake news en propaganda? Het boek van Jan De Maeyer biedt ons meerdere cruciale vaardigheden en inzichten aan.” (Johan Braeckman, hoogleraar wijsbegeerte Universiteit Gent)
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Corné Dijkmans, Jeroen Vinkesteijn
eMarketing To Go!
nog 1 op voorraad
11,90
Maarten Lens-Fitzgerald
Voice
nog 1 op voorraad
5,80
nog 1 op voorraad
5,45
nog 1 op voorraad
4,75
Peter Minkjan, Sanne Hekman
Scoren met Facebook marketing
nog 1 op voorraad
13,60
Tweedehands Als nieuw
8,75
Corné Dijkmans, Jeroen Vinkesteijn
eMarketing To Go!
nog 1 op voorraad
11,90
Maarten Lens-Fitzgerald
Voice
nog 1 op voorraad
5,80
nog 1 op voorraad
5,45
nog 1 op voorraad
4,75
Peter Minkjan, Sanne Hekman
Scoren met Facebook marketing
nog 1 op voorraad
13,60
Tweedehands Als nieuw
8,75