• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Kwalitatief interviewen

kunst én kunde
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

23,75

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Kwalitatief interviewen
Kwalitatief interviewen
Beetje gebruikt
23,75
ISBN
9789089538161
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2015
Aantal pagina’s
304

Waar gaat het over?

Het kwalitatieve interview heeft veel weg van een goed gesprek. Wat maakt iemand tot een goede gesprekspartner? Dat hij luistert met aandacht, meedenkt en meevoelt met het vertelde en je laat uitspreken. Kortom: een invoelende ruimte biedt en belangstellend is. Is zo iemand vanzelf een goede interviewer? Nee, want alhoewel hiermee de basis is gelegd voor een deel van de kunst waar de titel van dit boek naar verwijst, heeft een interviewer additionele kennis en vaardigheden nodig. Dat is de kunde die in dit boek uitgebreid besproken wordt. Een interview kun je allereerst zien als een vraaggesprek met een welbepaald informatiedoel. En pas als de vaardigheden van de goede gesprekspartner samenkomen met de kunde van de onderzoeker is er sprake van de interviewkunst waar in de titel naar wordt verwezen. In deze tweede druk van Kwalitatief interviewen: kunst én kunde is deel I waar nodig herzien, aangevuld of geactualiseerd en zijn nieuwe inzichten verwerkt die de auteur heeft opgedaan. Daarbij zijn hoofdstuk 1 en 7 voor een belangrijk deel herschreven. In deel II doen een aantal auteurs op basis van eigen ervaring uit de doeken hoe zij bepaalde typen interviews verrichten, dan wel een bepaald soort respondenten benaderen en interviewen. Dit deel is ongewijzigd gebleven. Tot slot is het boek verrijkt met QR-codes naar relevante websites. Kwalitatief interviewen: kunst én kunde is geschreven voor iedereen die vanwege opleiding of beroep te maken heeft met het (leren) doen van kwalitatieve interviews. Jeanine Evers studeerde culturele antropologie aan de Universiteit Leiden (1990) en bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (2001). Zij is jaren verbonden geweest aan verschillende universiteiten als docent kwalitatieve onderzoeksmethoden, momenteel aan de sectie Criminologie van de School of Law, Erasmus Universiteit Rotterdam. Ook is zij actief als eigenaar-directeur van Evers Research & training. Dit bureau verzorgt trainingen in kwalitatieve onderzoeksmethoden en analysesoftware, en coacht onderzoekers bij hun onderzoek. Daarnaast is zij sinds 1995 actief bij het platform KWALON.
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
42,55
4=3 actie
nog 1 op voorraad
40,55
4=3 actie
nog 1 op voorraad
35,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
34,75
4=3 actie
nog 1 op voorraad
50,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
42,55
4=3 actie
nog 1 op voorraad
40,55
4=3 actie
nog 1 op voorraad
35,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
34,75
4=3 actie
nog 1 op voorraad
50,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,95

Anderen bekeken ook

Monique van der Hulst
Basisboek Interviewen
4=3 actie
5,55
Alphons de Vocht
Basishandboek SPSS 26
4=3 actie
18,85
4=3 actie
46,55
4=3 actie
32,10
4=3 actie
35,95
sorry, niet op voorraad
Marian Hulshof
Leren interviewen
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Michelle van Waveren
Interviewen
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad