• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het Wal-Mart-effect

Hoe wal-mart economie en samenleving ingrijpend beïnvloedt
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

11,40

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Het Wal-Mart-effect
Het Wal-Mart-effect
Beetje gebruikt
11,40
420402134
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789047001324
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Atlas Contact, Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina's
285

Waar gaat het over?

In een kleine twintig jaar groeide Wal-Mart uit tot het grootste bedrijf ter wereld (buiten de olie-industrie). Het oefent grote invloed uit op de lokale economie, op prijsbepaling van allerlei producten, op arbeidswetgeving en milieuhandhaving, en zelfs op de economie van derdewereldlanden die voor Wal-Mart produceren.
Charles Fishman schreef een genuanceerd en goed gedocumenteerd verslag, zonder vooringenomen standpunten. Hij beschrijft het 'Wal-Mart-effect' als een kracht die zowel positieve als negatieve gevolgen kan hebben. Enerzijds zijn bijvoorbeeld de prijzen zo laag dat een gemiddeld gezin er twee maanden per jaar langer boodschappen kan doen dan bij de concurrentie; anderzijds loopt een kwart van de medewerkers onverzekerd rond omdat het bedrijf geen premies wil betalen.
Deze business case is van belang voor iedereen die interesse heeft in de invloed van het bedrijfsleven op onze samenleving en algemeen-economische principes.
Charles Fishman is senior redacteur bij Fast Company. In 2005 ontving hij de Gerald Loeb Award, de hoogste prijs op het gebied van business-journalistiek, waarvoor hij al drie keer eerder genomineerd werd.
Het Wal-Mart- effect is genomineerd voor de Financial Times/ Goldman Sachs 'Business Book of the Year' Award.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
25% korting
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
13,45
Richard A. Moran
Must Voor Managers
5,45
Clemens van Herwaarden
Mannen die het maken
25% korting
8,85 6,64
25% korting
13,65 10,24
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
13,45
Richard A. Moran
Must Voor Managers
5,45
Clemens van Herwaarden
Mannen die het maken
25% korting
8,85 6,64

Anderen bekeken ook

Frits Conijn
Dirk Scheringa
25% korting
4,46
Jef de Jager
De King-familie
8,85
Phil Earle
Daisy
25,10
Geef me een seintje
Bas Nieuwenhuijsen
Blokker
Geef me een seintje
Karin Spaink
De benenwagen
Geef me een seintje