Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het nieuwe informatierecht

nieuwe regels voor het internet
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
70% korting
4=3 actie
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789039522493
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
BIM Media BV
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina's
218

Waar gaat het over?

Het internet heeft onze benadering van informatie voorgoed veranderd. Onze informatieconsumptie is enorm vergroot; de effectieve bescherming van informatie verkleind. Het rechtsgebied dat het spanningsveld tussen het gebruik van informatie en de bescherming daarvan bestudeert ' het informatierecht ' is daarom toe aan een herwaardering. Dit boek beschrijft het nieuwe informatierecht: het informatierecht toegepast op internet. Behandeld worden de juridische aspecten van spam, peer-to-peer software, domeinnamen, ongeoorloofde uitingen, hyperlinks, zoekmachines en internet service providers. Het boek laat zien dat de regels die offline gelden, online niet altijd toepasbaar zijn, en vice versa. Het nieuwe informatierecht is geschreven voor internetliefhebbers. Juridische voorkennis is niet vereist en dankzij de vele actuele voorbeelden is het boek een plezier om te lezen. Aan het eind van elk hoofdstuk komt een bekende figuur uit de internetwereld aan het woord; zo komen we meer te weten over de drijfveren en overtuigingen van uiteenlopende mensen zoals 'spamkoning' Thijs Cobben (Ab.Fab), 'muziekpiraat' Niklas Zennström (KaZaA) 'domeinkaper' Gijs Graafland (NameSpace), en journalist Karin Spaink. In het laatste hoofdstuk formuleert de auteur tien nieuwe regels voor het internet. Christiaan Alberdingk Thijm is als advocaat verbonden aan SOLV, het enige Nederlandse advocatenkantoor dat zich exclusief richt op nieuwe technologie, media en communicatie. Daarnaast is hij docent auteurs- en informatierecht aan de Hogeschool van Amsterdam. 'Christiaan Alberdingk Thijm slaagt erin het lastige onderwerp van het nieuwe informatierecht op een zeer leesbare en uiterst begrijpelijke manier op papier te zetten. Dit boek geeft je inzicht waar de letters van de 'oude' wetten knellen.' ' Erik Huizer, hoogleraar Internet Toepassingen
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
70% korting
4=3 actie
34,40 10,32
Phillip L. Hunsaker
Managementvaardigheden
4=3 actie
15,45
Walter Kanning
De overheid
70% korting
4=3 actie
11,85 3,55
Mary Coulter
Management
4=3 actie
15,85
4=3 actie
14,00
70% korting
4=3 actie
34,40 10,32
Phillip L. Hunsaker
Managementvaardigheden
4=3 actie
15,45
Walter Kanning
De overheid
70% korting
4=3 actie
11,85 3,55
Mary Coulter
Management
4=3 actie
15,85
4=3 actie
14,00

Anderen bekeken ook

Heidi Swerts
Onverwacht
4=3 actie
9,95
Eva Gutowski
My Life as Eva
70% korting
4=3 actie
1,72
Geef me een seintje
Marjolein van Rotterdam
Werelderfgoed van Nederland
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje