• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Echte winst

in zeven stappen naar succesvol ondernemen met maatschappelijke impact
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

4,05

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Echte winst
Echte winst
Echt gebruikt
4,05
ISBN
9789088507502
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Swp, Uitgeverij B.V.
Jaar van uitgifte
2017
Aantal pagina’s
256

Waar gaat het over?

Échte winst is het boek voor iedereen die resultaat wil bereiken met zijn maatschappelijk initiatief of onderneming. Op sprankelende wijze en met veel prikkelende voorbeelden uit de praktijk geeft Petra Hoogerwerf de lezer handvatten om succesvol te worden. Finalist Managementboek van het Jaar 2018. De jury schreef over dit boek 'Maatschappelijke impact is een terecht hot topic voor bedrijven, het enkel nastreven van financiële winst is niet meer van deze tijd. Dit boek bedient de lezer rijkelijk met checklists en lijstjes met kernvragen om de cruciale vertaling van theorie naar praktijk te maken. Het laat bij veel lezers de vonk overspringen om aan de slag te gaan.' Elke organisatie wil tevreden klanten, een goed imago en gemotiveerde medewerkers. Dat kan als je het Échte winst denken invoert. Klanten, investeerders en medewerkers vragen steeds meer om maatschappelijke betrokkenheid. Alleen op winst gericht zijn is allang passé. Ondernemen met impact staat nog in de kinderschoenen, maar zal absoluut de norm worden. Het gaat volgens Hoogerwerf niet alleen om goede intenties, het gaat om echte winst: klinkende resultaten die het leven verbeteren, van medewerkers, klanten, de leveranciers en ook in de samenleving. Het boek, met de Échte winst- methode in zeven stappen, laat zien hoe een organisatie excellent kan presteren: ze biedt een geïntegreerde aanpak om duurzaam impact te realiseren. De focus ligt in alles wat je doet op 'the purpose': the why van de organisatie. Dat geeft andere inzichten voor leiderschap, strategie, marketing en samenwerking.' In het boek staan handige checklists en vragen die aan het denken zetten. Ook beschrijft het boek op sprankelende wijze ruim 75 praktische voorbeelden van o.a. DSM, Access to Medicine Foundation, Taxi Electric, Studio 26, I-Care Pads, 1% Club, Plastic Whale, Care & Culture. Hoogerwerf interviewde voor haar boek ruim honderd brancheorganisaties, ondernemers, wetenschappers en organisaties. Hieruit bleek dat er veel manieren zijn van 'goed doen'. In Nederland zijn er bedrijven die hierin voorop lopen en in hun missie, naast aandeelhouderswaarde, ook maatschappelijke waarde hebben opgenomen. Van multinational tot (prijswinnende) social enterprise. Van buurtinitiatief tot coöperatie. De purpose richt zich uiteindelijk op het aangaan van maatschappelijke problemen. Hoogerwerf: 'Als we een man op de maan weten te krijgen, als er hiv-remmer worden ontwikkeld en als landen uit structurele armoede omhoog weten te klimmen, moeten we niet somberen maar alle innovatiekracht van het bedrijfsleven benutten om lastige maatschappelijke problemen aan te gaan.'
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
14,70
Loek ten Berge, Marco Oteman
Inleiding organisatiekunde
nog 1 op voorraad
27,00
nog 1 op voorraad
16,90
Pieterjan Van Wijngaarden
Ondernemen als way of life
nog 1 op voorraad
10,45
Christiaan Lustig, Natanja de Bruin
Toptaken
nog 1 op voorraad
16,90
nog 1 op voorraad
18,60
nog 1 op voorraad
14,70
Loek ten Berge, Marco Oteman
Inleiding organisatiekunde
nog 1 op voorraad
27,00
nog 1 op voorraad
16,90
Pieterjan Van Wijngaarden
Ondernemen als way of life
nog 1 op voorraad
10,45
Christiaan Lustig, Natanja de Bruin
Toptaken
nog 1 op voorraad
16,90
nog 1 op voorraad
18,60

Anderen bekeken ook

Petra Hoogerwerf
Vonk!
15,80
Kate Raworth
Donuteconomie
17,70
Kees Klomp, Nadine Maarhuis
Pioniers van de nieuwe welvaart
7,50
12,05
Thom Roozenbeek, Jon Roozenbeek
Pleidooi voor het kind
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad