• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De empathische organisatie

zo word je de uitblinker waar iedereen bij wil horen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789492790217
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Nubiz
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina’s
288

Waar gaat het over?

Klanten, medewerkers en andere stakeholders worden steeds veeleisender en assertiever. Maar organisaties hebben het vermogen om zich in hen te verplaatsen onvoldoende ontwikkeld. Ze missen de voelsprieten om emoties op te pikken en behoeften te doorgronden en slaan de plank daardoor voortdurend mis. En dat terwijl empathie nooit eerder zó belangrijk was. Want wie in dit transparantietijdperk wil overleven en uitblinken moet feilloos kunnen inspelen op de wensen van klanten en tijdig alle risico’s kunnen aanvoelen. Uit talloze studies blijkt dat empathie de tevredenheid en loyaliteit van klanten en medewerkers substantieel verhoogt. Het vergroot ook de slagingskans van nieuwe producten, diensten en campagnes aanzienlijk en het maakt leiderschap veel effectiever. Daarom groeien empathische organisaties wel 2 keer zo hard en maken ze 50% meer winst. En het mooie is: iedereen kan het leren! Dit boek bevat veel verrassende onderzoeksresultaten en herkenbare praktijkvoorbeelden. Aan de hand van verhelderende inzichten, zoals Het Menselijkheidsbeginsel, en praktische tools, zoals De Empathiekaart en De 6 Regels voor Empathisch Leiderschap, laat Henk Noort zien hoe jij jezelf én je organisatie empathischer en daarmee succesvoller kunt maken. >> Henk Noort studeerde in 1993 af als cognitief psycholoog aan de UvA. Hij werkte als onderzoeker voor onder meer het CBS, ISK en Motivaction en adviseerde diverse bedrijven, zoals ABN AMRO, Rabobank, ABP, PGGM, PostNL, PwC en VGZ. In 2008 richtte hij onderzoeks- en adviesbureau StakeholdersLab op, dat organisaties laat uitblinken door hun empathie te verhogen. Hij schreef vijf boeken en vele artikelen voor onder meer Communicatie, Psychologie Magazine, Men’s Health en het FD.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
14,70
nog 1 op voorraad
6,90
Tweedehands Beetje gebruikt
5,75
Tweedehands Nieuw
65,00
Tweedehands Als nieuw
42,00
Sytse Douma, Eric Dooms
Ondernemingsstrategie
nog 1 op voorraad
22,50
nog 1 op voorraad
14,70
nog 1 op voorraad
6,90
Tweedehands Beetje gebruikt
5,75
Tweedehands Nieuw
65,00
Tweedehands Als nieuw
42,00
Sytse Douma, Eric Dooms
Ondernemingsstrategie
nog 1 op voorraad
22,50

Anderen bekeken ook

Guido Stompff
Design Thinking
16,35
15,45
5,45
Rex Miller, Rex Miller
The Healthy Workplace Nudge
5,00
sorry, niet op voorraad