• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De Communicatieoorlog

Hoe De Politiek De Pers In Zijn Greep Probeert Te Krijgen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

5,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De Communicatieoorlog
De Communicatieoorlog
Als nieuw
5,95
ISBN
9789026321818
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Ambo/Anthos B.V.
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina’s
221

Waar gaat het over?

De Nederlandse overheid is het contact met de burger kwijtgeraakt. Als reactie daarop probeert ze krampachtig de stroom van informatie te beheersen in de hoop de greep op de gebeurtenissen terug te krijgen. De communicatieoorlog beschrijft hoe de overheidscommunicatie de afgelopen decennia is veranderd. Geïnspireerd door politieke campagnes in de VS en Engeland en de opkomst van de beeldcultuur, heeft het imagomanagement in de politiek aan belang gewonnen maar is tegelijkertijd de verhouding met de media verslechterd. In november 2007 braken medewerkers van het ministerie van Sociale Zaken in in het computernetwerk van de Gemeenschappelijke Pers Dienst (GPD). Dit incident is tekenend voor de huidige vijandige relatie tussen pers en overheid: er woedt een harde strijd om informatie. Frits Bloemendaal sprak met politici, ambtenaren en voorlichters maar ook met journalisten. De communicatieoorlog is niet zozeer een aanklacht tegen de gevestigde politiek, maar vooral een analyse hoe het komt dat de overheidsinformatie meer en meer wordt gemanipuleerd.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

Francesco Biamonti
Waaierwind
25% korting
8,50
S. Bodeen
De bunker
11,65
30% korting
5,00
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Aliefka Bijlsma
Mede namens mijn vrouw
sorry, niet op voorraad