Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Bouwen aan leren leren

cognitieve leerbevordering bij kinderen met risico op ontwikkelings- of leerstoornissen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789033450693
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Acco Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2003
Aantal pagina's
284

Waar gaat het over?

Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen: het is alsof vele onderwijspogingen onvoldoende doordringen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld, door een aangeboren ontwikkelingsstoornis, of omdat ze van thuis uit of elders onvoldoende leerkansen hebben meegekregen. Zo ontstaat vaak een vicieuze cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld, lage scholingsgraad, moeilijk werk vinden of houden, moeilijke integratie op sociaal gebied, vaak verwijzing naar speciaal onderwijs, sociale uitsluiting. Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat op de wereld te krijgen. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benadering van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij. Dit boek is de vrucht van het INSIDE-project, een jarenlange samenwerking in een Europees COMENIUS-project, tussen verschillende partners, die elk pionierswerk op dit gebied hebben verricht bij kinderen met leer- en ontwikkelingsstoornissen, bv. kinderen met het syndroom van Down, ADHD, kinderen in situaties van socio-economische kansarmoede. Ze delen het radicaal uitgangspunt dat elk kind, wat ook de graad van zijn achterstand is, kan leren beter te leren. Het boek wil leerkrachten, therapeuten en ouders meer bewust maken van hun bekwaamheid om die leerprocessen wakker te maken.Jo LEBEER is arts en gastdocent aan de Universitaire Instelling Antwerpenwaar hij het Steunpunt Leerbevordering en Mediatie oprichtte. Hij is ook trainer in de Feuersteinbenadering.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
nog 1 op voorraad
5,35
nog 1 op voorraad
10,55
Tweedehands Als nieuw
19,00
Tweedehands Beetje gebruikt
19,00
Jet Isarin
Spraaktaal
Tweedehands Als nieuw
14,80
Jet Isarin
Spraaktaal
Tweedehands Beetje gebruikt
14,80
nog 1 op voorraad
5,35
nog 1 op voorraad
10,55
Tweedehands Als nieuw
19,00
Tweedehands Beetje gebruikt
19,00
Jet Isarin
Spraaktaal
Tweedehands Als nieuw
14,80
Jet Isarin
Spraaktaal
Tweedehands Beetje gebruikt
14,80

Anderen bekeken ook

Marijn de Wit
Worden wie je bent
40% korting
11,19
E. Verliefde
Geef me de tijd
40% korting
2,85
40% korting
5,64
[{:name=>"Remco Pijpers"
Contact!
Geef me een seintje
Geef me een seintje
M. Kars, M. Duijnstee
Leren laveren
Geef me een seintje