• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Bouwen aan leren leren

cognitieve leerbevordering bij kinderen met risico op ontwikkelings- of leerstoornissen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789033450693
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Acco Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2003
Aantal pagina’s
284

Waar gaat het over?

Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen: het is alsof vele onderwijspogingen onvoldoende doordringen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld, door een aangeboren ontwikkelingsstoornis, of omdat ze van thuis uit of elders onvoldoende leerkansen hebben meegekregen. Zo ontstaat vaak een vicieuze cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld, lage scholingsgraad, moeilijk werk vinden of houden, moeilijke integratie op sociaal gebied, vaak verwijzing naar speciaal onderwijs, sociale uitsluiting. Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat op de wereld te krijgen. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benadering van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij. Dit boek is de vrucht van het INSIDE-project, een jarenlange samenwerking in een Europees COMENIUS-project, tussen verschillende partners, die elk pionierswerk op dit gebied hebben verricht bij kinderen met leer- en ontwikkelingsstoornissen, bv. kinderen met het syndroom van Down, ADHD, kinderen in situaties van socio-economische kansarmoede. Ze delen het radicaal uitgangspunt dat elk kind, wat ook de graad van zijn achterstand is, kan leren beter te leren. Het boek wil leerkrachten, therapeuten en ouders meer bewust maken van hun bekwaamheid om die leerprocessen wakker te maken.Jo LEBEER is arts en gastdocent aan de Universitaire Instelling Antwerpenwaar hij het Steunpunt Leerbevordering en Mediatie oprichtte. Hij is ook trainer in de Feuersteinbenadering.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

M. Serra, L. van der Veen-Mulders
Sociaal onhandig
Tweedehands Echt gebruikt
7,70
M. Janssens, M. Janssens
PM-reeks - Humor
nog 1 op voorraad
9,30
A. Turnell, Selden Edwards
Veilig opgroeien
Tweedehands Echt gebruikt
25,20
A. Turnell, Selden Edwards
Veilig opgroeien
Tweedehands Beetje gebruikt
26,65
A. Turnell, Selden Edwards
Veilig opgroeien
Tweedehands Als nieuw
28,10
Thijs Radersma, Henk van der Weijden
Overleef de onderwijsinspectie!
nog 1 op voorraad
16,95
M. Serra, L. van der Veen-Mulders
Sociaal onhandig
Tweedehands Echt gebruikt
7,70
M. Janssens, M. Janssens
PM-reeks - Humor
nog 1 op voorraad
9,30
A. Turnell, Selden Edwards
Veilig opgroeien
Tweedehands Echt gebruikt
25,20
A. Turnell, Selden Edwards
Veilig opgroeien
Tweedehands Beetje gebruikt
26,65
A. Turnell, Selden Edwards
Veilig opgroeien
Tweedehands Als nieuw
28,10
Thijs Radersma, Henk van der Weijden
Overleef de onderwijsinspectie!
nog 1 op voorraad
16,95

Anderen bekeken ook

Marijn de Wit, Jo Lebeer
Worden wie je bent
13,30
E. Verliefde, R. Hermans
Geef me de tijd
4,75
R Pijpers, J De Haan
Contact!
4,75
Marieke Nijmanting, Marieke Nijmanting
Casussen voor de therapeuthische praktijk
11,40
Barbara Porro, Carla van Eldik Thieme
Hun rol als bemiddelaar
sorry, niet op voorraad
Maniet-Bellermann
"Wij zijn niet dom!"
sorry, niet op voorraad
M. Kars, M. Duijnstee
Leren laveren
sorry, niet op voorraad