• Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Verzendkosten €3,75 - gratis vanaf 40 euro of 4 boeken
  • Alle boeken zijn met zorg gecontroleerd
  • 9.1/10 Op bol.com
  • Klantenservice bereikbaar van 09:00 to 17:00


Werken bij Boekenbalie




Vacatures



Kom jij ons team versterken?

Boekenbalie is een duurzame recommerce scale up. We kopen en verkopen tweedehands boeken online. Dat gaat met grote aantallen tegelijk. Wekelijks verwerken wij 15.000 boeken. Ons magazijn in Rotterdam is gevuld met ruim 400.000 tweedehands boeken. Al dat werk dat daarbij hoort verzetten we met circa 50 mensen. 



Boeken uitpakker
32 uur 

Vind je boeken leuk? Ben je energiek, flexibel, secuur, is veel staan en lopen geen probleem en woon je in de buurt? Dan zoeken we jou! 

 Tussen deze werkzaamheden wissel je gedurende een werkdag: 

  • Met een palletwagen zet pallets met boeken op een heftafel. Staand aan een uitpaktafel pak je (zware) dozen met boeken uit en controleer je de inhoud op gebreken. Op een computerscherm klik je of de order in orde is en zet je dozen apart die afwijkingen hebben. 
  • Je staat of zit aan een sorteertafel waar je boeken schoonmaakt, stickers verwijderd en beoordeeld op kwaliteit. 

Stuur een cv met motivatie en wie weet nodigen we je uit om te laten zie wat je kunt. Wim (Teamleider Magazijn), tel: 010-3070268 mail: [email protected]

Vacature Developer Symfony/PHP – 32 uur - Rotterdam / Thuis

Wie zijn wij?

Bij Boekenbalie zorgen we er samen op een duurzame manier voor dat er van zoveel mogelijk boeken opnieuw gehouden wordt. Via onze app verkopen particuliere en zakelijke klanten hun boeken op een slimme en snelle manier aan ons en wij verkopen ze, na controle, weer door aan particulieren. Wij verwerken maandelijks ca. 60.000 boeken in ons magazijn en hebben 400.000 boeken op voorraad. Onze boeken worden verkocht via onze eigen webshop en bij partners zoals Bol.com.

We werken samen met een aantal externe development bureaus en willen, gezien onze snelle groei, deze kennis deels in eigen organisatie gaan borgen. Daarom zijn we op zoek naar een Symfony/PHP Developer. Je vormt samen met de Product Owner en de Ruby on Rails developer een intern development team. Je zal voornamelijk gaan werken aan het verder verbeteren van onze webshop (Shopware 6) en de daarbij behorende koppelingen met onze backend.

Dit vind je leuk om te doen:

  • Een ontwikkelomgeving/deployment pipeline optuigen en daarbij jouw eigen visie vormen over architectuur, (deployment)processen en tooling.
  • Bouwen, testen (TDD), reviewen en releasen van code.
  • Het blijven verbeteren van de functies en gebruiksvriendelijkheid van onze webshop.
  • Agile werken.
  • Kritische feedback en je eigen mening geven op voorstellen.
  • Echte impact maken op de organisatie met jouw werk.

Je werkt dagelijks samen met je collega's en externe IT-collega’s, daarnaast zorg je dat de (externe) hosting bij blijft met onze ontwikkelingen en zorg je voor een strak deployment proces. Dit doe je onder andere door de transitie van onze Shopware service provider naar interne ontwikkeling te begeleiden. Je zorgt daarbij zelf voor een duurzaam bruikbare ontwikkelomgeving. Ook kijk je niet alleen als ontwikkelaar, maar ook als gebruiker naar onze webshop en daarbij let je scherp op bugs en fouten in de customer journey. En zorg je dus voor een efficient deployment proces, professioneel versiebeheer en backup van onze codebase.

Wat verwachten wij verder van jou?

  • Je hebt minstens 3-5 jaar ontwikkelervaring met Symfony/PHP waarbij ervaring met Shopware 5 of 6 een grote pré is.
  • Affiniteit met het beheren en verbeteren van webshops.
  • Je hebt ervaring met agile werken.
  • Je hebt naast Symfony/Shopware kennis, geen must, van deze (of vergelijkbare) tools: PostgreSQL, Heroku, Restful API's, Elastic.
  • Duurzaamheid vind je belangrijk, je draagt dit ook naar buiten uit.
  • Je beheerst zowel de Nederlandse als Engelse taal goed.
  • Je kunt zelfstandig werken, maar ook in teamverband, bent kritisch en nauwkeurig. Je bent open en niet bang om fouten te maken en dit ook toe te geven, zodat we van elkaar kunnen leren. Je bent en voelt je verantwoordelijk voor het dagelijks verbeteren van onze webshop.

Wat mag je van ons verwachten?

  • Een vast contract (onbepaalde tijd) | 32 uur per week.
  • Werkdagen, thuis en op locatie, in overleg | vakantie 25 dagen o.b.v. 38 uur (23 volgens CAO + 2 vakantiedagen extra).
  • Onze arbeidsvoorwaarden gelden conform CAO-kantoor-, boek- en vakhandel.
  • Een hele fijne sfeer, waarbij je direct contact hebt met alle collega’s in de organisatie en waarin duurzaamheid voorop staat.
  • Je gaat samenwerken met 2 andere ervaren ontwikkelaars.
  • Ontwikkeling in Ruby on Rails is mogelijk, als daar je interesse ligt.
  • Vrijheid om zelf ideeën aan te dragen en de mogelijkheid deze zelf uit te voeren.

Denk je: “JA, dit is het!”, om als developer samen met een klein team te werken aan zeer uiteenlopende cases en daarmee grote impact te kunnen hebben op de organisatie. Heb je eerst nog vragen, of wil je eerst even (online) kennismaken, dan kan dat natuurlijk ook.

Je kan contact opnemen met Iris Swartjes (HR), tel: 06-53433569, mail: [email protected] Wij stellen acquisitie naar aanleiding van deze vacature niet op prijs.

Magazijnmedewerker

Ben jij bijzonder? Werk je hard, maar met een glimlach? Wij zijn altijd op zoek naar geïnteresseerde en gemotiveerde mensen.    

 We zoeken geregeld magazijn medewerkers.  Gedurende een werkdag doe je afwisselend staand en zittend werk:  

  • Boeken voorzien van een barcode en in de computer in scannen en daarna met je eigen karretje in het magazijn zetten.  
  • Blokken van 30 orders verzamelen in het magazijn en inpakken en verzenden.  
  • Boeken op kwaliteit beoordelen en schoonmaken.  

Ben je gemotiveerd om ons team te versterken?

Stuur een cv met motivatie en wie weet nodigen we je uit om te laten zien wat je kunt. Wim (Teamleider Magazijn), tel: 010-3070268 mail: [email protected]