• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Veranderjazz

inspiratie voor organisatieontwikkeling
Auteur I. Mol
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

5,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Veranderjazz
Veranderjazz
Als nieuw
5,90
ISBN
9789081091497
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Auteur
Uitgeverij
Mediawerf
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina’s
136

Waar gaat het over?

Het woord ‘veranderen’ roept in organisaties spanning op. Bij medewerkers en vaak ook bij hun leidinggevenden. Plannen die door de directie worden gelanceerd (oude wijn in nieuwe zakken?), de voorspelbare weerstand, en geklaag dat nooit wordt gerealiseerd wat beoogd was. Natuurlijk is dit een gekleurd en stereotiep beeld: veel veranderingen hebben wel degelijk het gewenste effect en dragen bij aan de ontwikkeling van mensen en organisaties. Niettemin is het gevoel van swing vaak afwezig.
In de muziekwereld is het proces van met elkaar zoeken hoe een stuk het beste gespeeld kan worden, een van de centrale en meest aantrekkelijke elementen. In arbeidsorganisaties verloopt die gezamenlijke, improviserende zoektocht van directie, management en medewerkers naar ‘optimalisatie van de organisatiedoelen’
vaak met meer moeite dan met
plezier. Terwijl ook hier de beweging, de veranderjazz, juist ontstaat wanneer de mensen er in slagen om hun creativiteit en improvisatievermogen te gebruiken om voortdurend te ontwikkelen. Organisatieontwikkeling is een creatief groeiproces, met moeilijke of pijnlijke momenten, maar waarin mensen zich ook verbinden en samen iets moois realiseren.
In dit boek zoeken de auteurs naar inspiratie voor organisatieontwikkeling en –verandering. Zij zijn te rade gegaan bij mensen die dagelijks met organisatieverandering en -ontwikkeling van doen hebben.
En daar zelfs prijzen mee gewonnen
hebben. Wat doen zij nu precies om met
een organisatie succesvol te veranderen?
Wat kunnen we van leren van makers van
muziek, toneel, film en televisie? Bij uitstek brengen zij ‘iets’ in beweging. Vanuit drama op televisie wordt bijvoorbeeld de parallel duidelijk tussen angsten en verlangens van personages in een verhaal en communicatie in de organisatie. Uit het toneel worden de begrippen ‘hiërarchisch collectief’ en ‘gemeenschappelijk scenegevoel’ uitgewerkt naar inzet van leiderschap en vakmanschap. Het geheel levert een serie verrassende inzichten op rondom belangrijke thema’s leiderschap, vakmanschap en communicatie.
Mensen die met verandering te maken
hebben zullen in dit boek meteen herkenning voelen. De inzichten zijn helder en inspirerend, direct te vertalen en toepasbaar in de verander- en ontwikkelpraktijk van elke organisatie. Met als doel om weer te kunnen genieten van veranderen en
ontwikkelen: een gevoel van veranderjazz.
Coverafbeelding - voorkant van uw boek: ZIE ATTACHMENT, up te loaden naar de promotionele gegevens.Coverafbeelding - achterkant van uw boek: ZIE ATTACHMENT, up te loaden naar de promotionele gegevens.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

4=3 actie
11,20
4=3 actie
25,35
Alexandra Heminsley
Running like a girl
4=3 actie
5,00
4=3 actie
5,50
Deborah Wietzes
CEX sells
4=3 actie
14,00
4=3 actie
5,45
Jaap Boonstra
Verandermanagement
4=3 actie
20,95
4=3 actie
9,85
Marja Pronk
De Spitsuurclub
4=3 actie
5,70
Toon Abcouwer, Otte -Pieter Banga
Kookboek voor bewuste verandering
sorry, niet op voorraad