• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sportmarketingcommunicatie

Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789054721581
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Arko Sports Media BV
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
480

Waar gaat het over?

Wie kan zich nog een sportevenement voorstellen dat niet gesponsord wordt? Wie kan zich nog een sportsponsor voorstellen die niet communiceert dat hij sponsor is? Niet alleen sportsponsoring, maar ook (en vooral) de communicatie eromheen is een vakgebied op zich geworden. Een gedreven communicatiemanager dient dan ook niet alleen onderlegd te zijn in het selecteren van te sponsoren objecten, maar evenzeer in hospitality, persbenadering,crisiscommunicatie, reclame, direct marketing en sales promotions. Tot slot mag een onderzoek naar de effectiviteit van de sponsoronderneming niet ontbreken in zijn of haar takenpakket. Sportmarketingcommunicatie biedt een volledig inzicht in de toegenomen complexiteit en verschillende invalshoeken van het domein sportmarketingcommunicatie. De theorie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een grote hoeveelheid unieke sportcases. Waaruit bestaat de sportsponsoringstrategie van Rabobank? Hoe succesvol is de communicatie van wielersponsoring? Waarom is Ajax een pionier op het vlak van merchandising en realiseert PSV een mooie inhaalbeweging? Hoe exploiteert verzekeraar Fidea zijn veldritsponsoring? Waarom verdiende de voetbalplaatjesactie van partner van het eredivisievoetbal PLUS terecht een SponsorRing? En wat was de rol van sport in de transformatie van Red Bull van producent van een weinig smaakvol energiedrankje tot een iconisch megamerk? Dr. Wim Lagae is als hoofddocent sportmarketing en -communicatie verbonden aan Lessius University College in Antwerpen en aan K.U.Leuven. Met dit standaardwerk richt hij zich tot studenten én professionals op het gebied van sportmarketingcommunicatie in de Lage Landen.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

4=3 actie
15,30

Recensies

0 recensies
R.J. Maughan
Sportvoeding
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,00
Hugo Kuipers
Wielrennen
4=3 actie
8,75
4=3 actie
nog 1 op voorraad
42,00
4=3 actie
5,65
4=3 actie
22,85
J.W.I. Tamboer, B. van Lingen
Voetbaltheorie
4=3 actie
33,00
R.J. Maughan
Sportvoeding
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,00
Hugo Kuipers
Wielrennen
4=3 actie
8,75
4=3 actie
nog 1 op voorraad
42,00
4=3 actie
5,65
4=3 actie
22,85
J.W.I. Tamboer, B. van Lingen
Voetbaltheorie
4=3 actie
33,00

Anderen bekeken ook

4=3 actie
6,35
Fiona Leahy
Just Married
4=3 actie
13,20
4=3 actie
15,10
4=3 actie
12,00
4=3 actie
6,75
4=3 actie
6,50
Wim Lagae
Koerszaken
sorry, niet op voorraad
Ea Rustenb, Arnold Steenbeek
Salesmanagement
sorry, niet op voorraad